جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مراسم عزاداری و قرائت زیارت اربعین در بیوت مراجع تقلید در قم

حوزه/مراسم عزاداری و قرائت زیارت اربعین در بیوت مراجع و علما در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در مراسم اربعین امام حسین(ع) که پیش از ظهر در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) و با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر گزار شد، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله غروی، عضو جامعه مدرسین،  مهندس صادقی، استاندارقم علما،‌و اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند، حجت الاسلام حائری از خطبای حوزوی با بیان اینکه اربعین در واقع تجلی از شب قدر است گفت: انسان دارای وظائفی مانند منعم شناسی، نعمت شناسی و وظیفه شناس است.

 وی ابرازداشت: اگر انسان به این مسئله توجه و معرفت پیدا کرد به امور دیگر معرفت پیدا خواهدکرد.

 سخنران این مراسم  افزود: کسانی که در کربلا جمع شده اند و اقدام به کشتار وحشیانه کردند چون منعم شناس، نعمت شناس و وظیفه شناس نبودند.

حجت الاسلام حائری به عدم پخش  صدای اذان و مناجات از مناره های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) کرد و اظهار داشت: باید برای این مسئله فکری شود، در گذشته سنتهای خوبی وجود داشت، الان آن سنتها از بین رفته است.

وی ابراز داشت:  جامعه اسلامی به احیاء سنت زنده است، اگر سنت های گذشته نباشد دیگر جامعه  اسلامی نخواهدبود.

 سخنران این مراسم با بیان اینکه دشمن همه کار کرد تا نور اهل بیت (ع) خاموش شود و با آن کشتار می خواست قدرت خود را به رخ مردم بکشاند وبگوید همکاره من هستم افزود: اربعین نمادی از شب قدر و عاشورا است و  عاشورا باعث شد تا اهل بیت(ع) شناخته شوند و مردم معرفت  به آنها داشته باشند.

خاطرنشان می شود: نظیر این مراسم از امروز تا آخر دهه سوم ماه صفر در بیوت سایر مراجع تقلید و علما از جمله؛ بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، جوادی آملی، شبیری زنجانی، نوری همدانی و... برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha