پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، گفت: هم‌زمان با اربعین حسینی قریب به ۸ هزار هیئت مذهبی خوزستان همراه با عقیله بنی‌هاشم و اهل‌بیت اباعبدالله الحسین(ع) به سوگواری پرداخته و عزاداری می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری مراسم‌های عزاداری اربعین حسینی در اقصا نقاط خوزستان، اظهار داشت: هم‌زمان با اربعین حسینی ۱۴۳۸ قریب به ۸ هزار هیئت مذهبی خوزستان همراه با عقیله بنی‌هاشم و اهل‌بیت اباعبدالله الحسین(ع) به سوگواری پرداخته و عزاداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد حضور گسترده مردم کلان‌شهر اهواز در ویژه برنامه‌های اربعین حسینی بودیم، تصریح کرد: إن‌شاءالله این برنامه‌ها تا پایان سفرهای اربعینی ادامه داشته و خوزستان همچنان حال و هوای اربعینی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با تقدیر از مردم مناطق حاشیه‌نشین اهواز و مناطق مرز نشین، گفت: الحق و الإنصاف مردم استان خوزستان همان‌گونه که شهره به میهمان‌نوازی بودند، در اعزام زائران اباعبدالله الحسین(ع) به کربلای معلا، سنگ تمام گذاشته و برگ زرینی در افتخارات خوزستان همیشه قهرمان ثبت کردند.

حجت‌الاسلام بلکه، با بیان اینکه مردم دیگر استان‌ها، از این همه استقبال مردم خوزستان، به وجد آمده بودند، افزود: وقتی با مردم دیگر استان‌ها هم‌کلام می‌شدیم، بیشتری نکته‌ای که توجه آنان را به خودشان جلب می‌کرد، میهمان‌نوازی ویژه مردم اهواز و عشایر بود.

وی با اشاره به خروج دسته‌جات عزاداری و حرکت در سطح شهر به مناسبت اربعین حسینی را نماد پیاده‌روی اربعین دانست و بیان داشت: آن مردمی که توفیق حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی را نداشتند، امروز با پیوستن به دسته‌جات عزاداری در سطح کلان‌شهر اهواز راهپیمایی کرده و بر سر و سینه خود زدند که همین اقدام، جلوه‌های بسیار زیادی را آفرید.

حجت‌الاسلام بلک، در پایان، با بیان این‌که تعظیم شعائر حسینی درگرو برگزار کردن هرچه باشکوه‌تر مراسم‌های عزاداری است، اظهار داشت: همان‌طوری که مردم عزیز اهواز در این ایام عشق و ارادت خود به خاندان اهل‌بیت(ع) را نشان داده‌اند، در روزهای آتی نیز غیرت و معرفت خویش را با استقبال از زائران برگشته از «طریق الحسین(ع)» به رخ بدخواهان و منافقان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی می‌کشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha