یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
عزاداری

حوزه/ یک استاد حوزه علمیه، گفت: حضور میلیونی عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) در مسیر پیاده روی اربعین، نشان دهنده حاکمیت عقل بر این انسان ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد قاضوی از اعضای دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی، ظهر امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد امام جعفر صادق(ع) منطقه خاوران شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: خداوند، قادر و حکیمی است که انسانها را به بهترین شکل آفرید، بنابراین انسان باید با به کارگیری عقل، در مسیر سعادت و فلاح گام بردارد.

وی با بیان این که انسان برخی از ویژگی های فرشتگان و برخی ویژگی های حیوان دارد، خاطرنشان کرد: البته انسان ویژگی هایی خاصی نیز دارد که در فرشته یا حیوان وجود ندارد.

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر انسان، جنایت، ظلم، خیانت و گناه نکند، بالاتر از فرشته شده و به خدا نزدیک می شود.

وی در ادامه سخنانش با تأکید بر این که ستمگران و مستکبران عالم در طول تاریخ، بدتر از حیوان هستند و مصداق جمله "کالانعام بل اضل" شده اند، گفت: اگر انسان پیرو عقل شد، وجودش سراسر خیر و روشنی می شود؛ همچنان که انبیا و اهل بیت (ع) جهان را روشن کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضوی با تأکید بر این که قیام حضرت سیدالشهدا(ع) به دلیل راهبری عقل در تاریخ، ماندگار شد، تأکید کرد: وجود مبارک امام حسین (ع) مقدمه قیام جهانی حضرت مهدی (عج) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حضور میلیونی عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) در مسیر پیاده روی اربعین، نشان دهنده حاکمیت عقل بر این انسان ها است، گفت: انسان دو بعد مادی و معنوی دارد که با هدایت عقل می تواند هر دو را پرورش دهد و البته بعد معنوی خود را تعالی بخشد.

در ادامه این مراسم، مداحان اهل بیت (ع) مرثیه سرایی کردند.

۳۱۳/۲۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha