جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

حوزه/در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی۱۲ مرکز و پژوهشکده وجود دارد که حضور ۱۰۲ هیئت علمی تمام وقت و ۴۵ پژوهشگر در جایگاه هیئت علمی ظرفیت خوبی را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین نجف لکزایی سه شنبه شب در دیدار مسئولین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دفتر تبلیغات از دو بخش پژوهشی، پژوهشگاه که متمرکز بر فعالیت‌های پژوهشی است و معاونت پژوهشی که به مباحث ستادی می‌پردازد، تشکیل شده است.

وی بیان کرد: معاونت پژوهشی علاوه بر پژوهشگاه کار ستادی بحث پژوهش در بخش‌های دیگر مرکز مانند دانشگاه باقرالعلوم(ع)، موسسه آموزش عالی امام رضا(ع)، موسسه آموزش عالی معصومیه در قم و مؤسساتی در اصفهان و مشهد و پژوهش‌هایی که در معاونت فرهنگی و تبلیغی یا در مرکز فرهنگی و هنری دفتر و در حوزه بین‌الملل صورت می‌گیرد را انجام می‌دهد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات امسال برای دومین بار از تاریخ 20 آذر به مدت یک هفته برگزار می‌شود گفت: این نمایشگاه ظرفی است که تمام پژوهش‌های دفتر تبلیغات را در معرض نمایش گذاشته و کار ارزیابی و نظارتی بر کارهای پژوهشی را انجام می‌دهد و از برترین‌ها نیز تجلیل صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در پژوهشگاه 12 مرکز و پژوهشکده وجود دارد که حضور 102 هیئت علمی تمام وقت و 45 پژوهشگر در جایگاه هیئت علمی ظرفیت خوبی را فراهم کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین لکزایی افزود: پژوهشکده فقه و حقوق، علوم و اندیشه اسلامی، تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع)، مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم، مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، فلسفه و کلام، مهدویت و آینده پژوهشی، مرکز اخلاق و تربیت اسلامی، مرکز احیای آثار اسلامی، مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی، مرکز مطالعات اسلامی و مرکز پژوهش‌های علوم اسلامی و انسانی، 12 پژوهشکده و مرکز این پژوهشگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه در ادارات این پژوهشگاه برخی کارهای علمی نیز انجام می‌شود گفت: از جمله اداره‌های فعال در پژوهشگاه، اداره فناوری اطلاعات است که توانسته در سال‌های گذشته گام مؤثری در این زمینه بردارد.

مدیر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز داشت: نشر دیجیتال و تولید اپلیکیشن کتابخوان همراه پژوهان از جمله برنامه‌های اداره فناوری دفتر تبلیغات است که همزمان با نشر کاغذی، نشر دیجیتال را با استانداردهای روز و بسیار ارزان‌تر برای طلاب و دانشجویانی که می‌خواهند سریع‌تر به متن دست یابند انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: مجموعه‌های دیگری مانند نشر جامعه المصطفی، بوستان کتاب، مجموعه جهانی اهل بیت(ع) و بعضی از انجمن‌های حوزه نیز به این نرم‌افزار ملحق شده‌اند و برخی از آثار خود را در آن عرضه کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین لکزایی گفت: زبان عربی این نرم افزار برای عرب زبان‌ها فعال شده و ظرفیت بسیار خوبی را فراهم کرده است و درصدد هستیم که زبان انگلیسی آن را نیز فعال کنیم.

وی تصریح کرد: مجموعه دفتر تبلیغات و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ظرفیت‌های بسیار خوبی است که در اختیار حوزه قرار دارد و با تمام وجود آماده همکاری برای دستیابی به اهداف عالی حوزه هستیم.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha