چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ عیسی قاسم

حوزه/ آل خلیفه در محاکمه شیخ عیسی قاسم باید از هم اکنون به دنبال راه گریزی برای نجات از میدانی باشند که در آن شکست خورده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دادگاه بحرین روز گذشته از به تاخیر افتادن مجدد محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین خبر داد.

این دادگاه که برای محاکمه سه نفر از علمای بحرین از جمله شیخ عیسی قاسم برگزار شده بود، هیچ کدام از متهمان در آن شرکت نداشتند و در نهایت، ادامه محاکمه به 4 دسامبر به تاخیر افتاد. یکی از شاهدان این دادگاه که افسر وزارت کشور بحرین و از مزدوران آل خلیفه است، علیه شیخ عیسی قاسم شهادت داد و او را به جمع کردن اموال از راه های غیر قانونی متهم کرد.

اما اگر به چهار سال پیش بازگردیم می توان به به این نتیجه رسید که این اتهامات باطل و ساختگی علیه شیخ عیسی قاسم ساخته ماه اخیر نیست. در آن زمان هم نظام به سعید الحمد از مجریان بدنام رسانه بحرین اجازه داد به شیخ قاسم اهانت کند و امروز نیز شهادت افسران آل خلیفه علیه شیخ قاسم شبیه همان گزارش های اطلاعاتی است که سعد الحمد در برنامه خود منتشر می کرد و آل خلیفه پس از مدتی مجبور شدند برای حفظ آبروی خود این برنامه را تعطیل کنند.

اکنون نیز به نظر نمی رسد محاکمه شیخ عیسی قاسم بتواند در پاکی و قداست مردی که عمر خود را به پرهیزگاری گذرانده خللی وارد سازد و از سوی دیگر شیخ قاسم شخصیتی نیست که بتوان با این تهدیدها و آزار و اذیت ها او را به عقب نشینی از مواضع خود وادار کرد.

بر این اساس آل خلیفه در محاکمه شیخ عیسی قاسم باید از هم اکنون به دنبال راه گریزی برای نجات از میدانی باشند که در آن شکست خورده اند. آنها باید مطمئن باشند که جنبش مردم و انقلاب آنها که هر لحظه آل خلیفه را محاصره کرده و در کمین نشسته، در صورتی که آل خلیفه بخواهند کوچک ترین حماقتی در مورد شیخ قاسم انجام دهند، رفتار دیگری با آنها خواهد داشت و سرنوشت بدی در انتظار آنها خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha