جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسینی / مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت

حوزه/ از زمانی که آیت الله مظاهری به اصفهان مهاجرت کردند منشأ برکات فراوانی هم برای حوزه، هم جامعه و هم مسئولین اصفهان بوده‌اند و آثار بسیار مثبتی در این شهر داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسینی شب گذشته در دیدار اعضای کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری با مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره برای چهره‌های شاخص هنری و علمی همایش‌هایی را برگزار می‌کند، گفت: در این مرحله در وزارتخانه به این نتیجه رسیدیم که باید در مورد مراجع و علمای حوزه نیز مراسمی برای پاسداشت آنها برگزار کنیم.

وی بیان کرد: بعد از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که مراسمی برای پاسداشت حضرت آیت‌الله مظاهری برگزار شود و مسئولیت کار نیز بر عهده ارشاد اصفهان گذاشته شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت با اشاره به اینکه حدود 21 سال است که حضرت آیت الله مظاهری از مهد مرجعیت و فقاهت مهاجرت کرده و به آیه نفر عمل کردند، گفت: از زمانی که ایشان به اصفهان مهاجرت کردند، منشأ برکات فراوانی هم برای حوزه، هم جامعه و هم مسئولین اصفهان بوده و آثار بسیار مثبتی در این شهر داشته‌اند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه اصفهان با سابقه‌ای طولانی داشت کمرنگ می‌شد، تصریح کرد: حضور حضرت آیت الله مظاهری روح تازه‌ای را در کالبد حوزه اصفهان دمید و با توجه به عنایتی که مقام معظم رهبری به ایشان داشتند، شوقی در حوزه اصفهان با حضور ایشان پیدا شد و امروز شاهد کرسی‌های درس فراوانی در اصفهان هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: حضرت آیت الله مظاهری تأثیر  بسیاری در جامعه دارند و در سه نوبت در نماز جماعت شرکت می‌کنند و این اهتمام موجب شده است که در 300 مسجد اصفهان در سه نوبت نماز جماعت اقامه شود.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha