جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام قطبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قطبی از برگزاری جشنواره ملی ایده های قرآنی با هدف جریان سازی در حوزه محصولات، صنایع و خدمات قرآنی در راستای توسعه فرهنگ قرآن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، امروز در نشست خبری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در کنار ماموریت های اصلی خود به یک منطق جدیدی که مسئله محوری است، ورود کرده و توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی یکی از این موارد است.

وی در ادامه به اقدامات میز ملی توسعه فرهنگ قرآنی در دفتر تبلغات اسلامی اصفهان اشاره کرد و گفت: از جمله فعالیت های این بخش، برگزاری جشنواره "ایده های قرآنی" می باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: واقعیت این است که نه تنها در ایران، بلکه در جهان اسلام نسبت به قرآن و تعمیق فرهنگ قرآنی بی مهری شده است که جا دارد در این روزگار با بهره گیری از ایده های ناب و روش های نوین نسبت به توسعه فرهنگ قرآنی در بین قشر جوان و نوجوان تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با بیان این که قرآن، فرهنگی در مقیاس جهانی است، گفت: بدون شک قرآن کریم سند قطعی تمدن آینده بشری است و بالاترین ظرفیت را در منظومه فعالیت های فرهنگی، فکری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط امروزی که دشمن تلاش دارد بین فرق مختلف اسلامی، اختلاف افکنی کند، قرآن کریم تنها نقطه و اتصال میان همه فرق اسلامی است، لذا توجه به هر روشی که باعث توسعه فرهنگ قرآنی شود، امری ضروری است

رئیس میز ملی توسعه قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی یادآور شد: فرهنگ قرآن باید در چهار عرصه از جمله فضای عمومی جامعه، صنایع و محصولات، ادبیات، سنت و آئین ها تجلی پیدا کند، به همین منظور ارائه ایده های نوین نخستین گام برای ایجاد تحول در عرصه صنایع و محصولات قرآنی است که برگزاری جشنواره ایده های قرآنی بر این اساس می باشد.

وی ادامه داد: جشنواره ایده های قرآنی با هدف رونق بخشی و راتقاء سطح کیفی خدمات و همچنین جریان سازی در حوزه محصولات و خدمات قرآنی در سه قالب ایده های بهبود بخش، ایده های تغییر بخش و ایده های ابداعی و تاسیسی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با بیان این که هیچ محدویتی برای شرکت افراد در جشنواره ایده های قرآنی وجود ندارد، گفت: ایده های برتری که توسط داوران برگزیده شوند، در قالب های مادی و معنوی مورد تقدیر قرار می گیرند. همچنین حمایت مالی برای تولید ایده های برتر به صورت محصول و جذب سرمایه گذار برای تولید انبوه آنها و کمک برای ثبت ایده و مالکیت معنوی از دیگر تسهیلات برای ایده های برتر است.

وی خاطر نشان کرد: ایده قرآنی می توانند در عرصه هایی چون کمک آموزشی، چند رسانه ای، مکتوب، اسباب بازی و سرگرمی، هدایا و تزئینات، نرم افزاهای تحت وب، الگوهای فرهنگ سازی، نمادهای شهری، آئین ها و مناسک و ... ارائه شوند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان گفت: مهلت ارسال آثار تا 15 بهمن ماه است و علاقه مندان می توانند از طریق سایت مرسلات به نشانی http://www.morsalat.ir  فرم ارسال ایده را دریافت کنند.

313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha