جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زرگرپور استاندار اصفهان

حوزه/ اعضای ستاد نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری در ماه های گذشته با مراجع تقلید و علما دیدار داشته و همه این بزرگان به سجایای اخلاقی و علمی معظم له اشاره داشته و تاکید کردند متاسفانه ابعاد شخصیت علمی، اجتماعی و اخلاقی ایشان کمتر شناسانده شده و از ظرفیت این عالم بزرگ باید بیشتر استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، رسول زرگرپور، در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان با اشاره به نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری در روز ۲۵ آذر، اظهارکرد: حضور معظم له در  اصفهان از 20 سال گذشته تاکنون برکات زیادی برای استان داشته که باید برای همه اقشارجامعه  تبیین شود .

وی بیان کرد: با توجه به ابعاد علمی، اخلاقی و اجتماعی شخصیت این مرجع تقلید، برگزاری نکوداشتی برای ایشان همواره مورد توجه مسئولان استان بود، اما معظم له راضی به برگزاری چنین برنامه ای نبودند، بالاخره با هم اندیشی استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی تحت عنوان برگزاری آیین رونمایی از آثار ایشان انجام گرفته است.

استاندار اصفهان ادامه داد:  اعضای ستاد نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری در ماه های گذشته با مراجع تقلید و علما دیدار داشته و همه این بزرگان به سجایای اخلاقی و علمی معظم له اشاره داشته و تاکید کردند متاسفانه ابعاد شخصیت علمی، اجتماعی و اخلاقی ایشان کمتر شناسانده شده و از ظرفیت این عالم بزرگ باید بیشتر استفاده شود.

زرگرپور افزود: توضیحات و سخنرانی مراجع تقلید در خصوص ابعاد شخصیتی حضرت آیت الله مظاهری تاکید بر ظرفیت والای ایشان داشت که همه اقشار جامعه مومن و انقلابی اصفهان  باید قدردان این عالم بزرگ باشیم .

وی با اشاره به تالیفات و کتاب های ایشان، گفت: بیش از 30 جلد کتاب از نوشته های حضرت آیت الله مظاهری در آیین نکوداشت رونمایی می شود که این کتاب ها ظرفیت خوبی برای علما و طلاب است و می توانند از این کتاب ها بهره های فراوانی ببرند.

استاندار اصفهان، معرفی تالیفات حضرت آیت الله مظاهری و بهره گیری عموم از این آثار، معرفی الگو به طلاب و روحانیون و نشان دادن قدردانی مردم از علمای بزرگ را از اهداف برگزاری نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری اعلام کرد.

وی ادامه داد: مردم از شخصیت های بزرگ اسلامی و علمایی همچون حضرت آیت الله مظاهری تجلیل می کنند و قدردان این بزرگان هستند، لذا طلاب و روحانیون با آشنایی نسبت به این موضوع، متوجه می شوند که اگر قدمی در راه خدا و دین برداشته شود حتما مورد تقدیر الهی و مردم قرار می گیرد.

زرگرپور به ایثار بزرگ حضرت آیت الله مظاهری اشاره کرد و گفت: حضور ایشان در اصفهان و ترک شهر قم مرکز مرجعیت شیعه، کار هر کسی نیست و معظم له با این ایثار بزرگ، مایه برکت و منشا خیر برای حوزه علمیه و مردم مومن و انقلابی اصفهان شدند.

استاندار اصفهان با اشاره به برکات حضور حضرت آیت الله مظاهری در اصفهان، گفت: وجود معظم له در استان اصفهان علاوه بر خیر معنوی، علمی و اسلامی، مایه اتحاد و برادری بین مردم و مسئولان است.

وی با اشاره به درس اخلاق و اقامه نماز جماعت هر روز صبح در مسجد، خاطرنشان کرد: ایشان از جمله مراجعی است که  همچنان مقید به برگزاری هر هفته درس اخلاق و اقامه نماز صبح جماعت در مسجد هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha