جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام خدامراد سلیمیان - پژوهشگاه علوم وفرهنگ

حوزه/ گاهی کسانی هستند که نگاهشان در برگزاری جشن های نهم ربیع الاول، روی مسائل جزئی می رود و متاسفانه این نگاه ها چندان به مصلحت شیعه و پیروان اهل بیت(ع) نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام خدامراد سلیمیان با اشاره به نهم ربیع الاول گفت: متاسفانه فرصتی برای شناساندن روز نهم ربیع الاول دست نداده و این روز، آن طور که شایسته است، برای علاقه مندان به آن حضرت تبیین نشده است.
وی افزود: این امر می طلبد که فعالیت هایی در این زمینه انجام شود؛ اما این تبیین باید به گونه ای باشد که باور علاقه مندان را تعمیق ببخشد.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی ادامه داد: وقتی این اتفاق افتاد، در واقع حقیقت عیدالزهرا را تبیین کرده ایم.
وی بیان داشت: گاهی عده ای دچار نگاه قشری و سطحی به برخی آموزه ها می شوند، بعضی از کارها و رفتارهایی که انجام می دهند بر اساس آموزه های اسلام و اهل بیت(ع) نیست، آنان از حقیقت غفلت می کنند و چرایی بعضی از رفتارهای دینی را نمی دانند.
حجت الاسلام  سلیمیان گفت: در برگزاری جشن های عیدالزهرا، توجه به نکوداشت آغاز امامت امام مهدی(عج) می تواند افق و نگاه گسترده تری را پیش روی علاقه مندان آن حضرت قرار دهد؛ به عنوان مثال وقتی از آغاز امامت خرسند می شویم که در نهایت، منجر به برانداختن ستمگران شود و این توجه به اصل موضوع امامت ایشان است.
وی بیان داشت: گاهی کسانی هستند که نگاهشان در برگزاری جشن های نهم ربیع الاول، روی مسائل جزئی می رود و متاسفانه این نگاه ها چندان به مصلحت شیعه و پیروان اهل بیت(ع) نیست و در این گیر و دار، آن نگاه آرمانی فراموش می شود.
استاد مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: لازم است کسانی که دغدغه دارند، وارد میدان شوند، موجی رسانه ای ایجاد شود و رسانه های تصویری، شنیداری و نوشتاری در این موضوع حضور جدی پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha