جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جمکران

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، برنامه های فرهنگی روز نهم ربیع الاول را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به ترسیم سند چشم انداز ۱۲ ساله مسجد مقدس جمکران، با شعار “ملجا عبادی و مرجع مهدوی در طراز جهانی” اظهار کرد: همه ساله متناسب با این چشم انداز در مناسبت های خاص؛ یک شعار، جهت و پیام در مسجد انتخاب می شود که بر اساس آن برنامه ها و خدمات فرهنگی برای مخاطبان طراحی و برنامه ریزی می شود.

وی بیان اینکه بر اساس کارشناسی های صورت گرفته فرازی از زیارت منقول از سید طاووس به عنوان شعار امسال انتخاب شده، تصریح کرد: متناسب با شعار محوری نهم ربیع که عنوان «السلام علی مهدی الامم و جامع الکلم» سلام بر مهدی (عجل الله تعالی فرجه)، موعود امت ها و پدید آورنده وحدت کلمه میان امت ها، است؛ برنامه های متنوعی ویژه مخاطبان مسجد مقدس جمکران طراحی و برنامه ریزی شده است.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه برنامه های فرهنگی مسجد از شب چهارشنبه آغاز می شود افزود: همایش “راهیان جمکران” در روز سه شنبه ساعت ۲۰ الی ۲۲ در مجموعه پلاک ۳۱۳ با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران، سردار تقی مهری ریاست پلیس راهور ناجا و جمعی از مدیران استانی و مسوولان خدمات سفر برگزار می شود.
حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه سخنران ویژه این همایش، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین است، اضافه کرد: از آنجا که تقویت حوزه های مردمی، نقطه محوری همایش “راهیان جمکران” به شمار می رود، بر همین اساس بسیج یکی از مردمی ترین و گسترده ترین حوزه های فعالیت فرهنگی در سراسر کشور ما محسوب می شود.
وی با بیان اینکه این همایش حاصل بیش از یک سال کار فرهنگی در حوزه کاروان های زیارتی است بیان کرد: پس از تجربه ارائه خدمات فرهنگی به کاروان ها به این نتیجه رسیدیم در این حوزه نیازمند هم افزایی بین نهادها، سازمان ها، افراد حقیقی و حقوقی تاثیرگذار، مجموعه های مرتبط با سفر، مدیران کاروان ها و آژانس های مسافرتی هستیم.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه هدف از برگزار همایش “راهیان جمکران” شناخت ظرفیت های موجود طرفین است، گفت: برای ارائه تسهیلات لازم به زائران و افزایش کمی و کیفی این خدمات به گروه هایی که مقصد سفر آنها مسجد مقدس جمکران است، باید ضمن معرفی ظرفیت های موجود در مسجد، با ظرفیت های مجموعه های اثرگذار در حوزه خدمات سفرهای فرهنگی و معنوی آشنا باشیم.
ابراهیمی با اشاره به اینکه این همایش ارزشمند برای نخستین بار برگزار می شود، تصریح کرد: نقطه ثقل این همایش مردم هستند و باید در راستای فراهم کردن تسهیلات زائران، مبادی مختلف حوزه های مردمی که مقصد سفر آن ها به مسجد مقدس جمکران است، از غنی سازی محتوای سفر تا رفع نیاز ها و مدیریت سفر… تقویت شود.
وی در ادامه با اشاره با سایر برنامه های روز نهم ربیع الاول خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تقویت حوزه مردمی، تعاملی با هیئت های فعال در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برقرار شده است که بر همین اساس، در شب چهارشنبه هیئت فاطمیون مراسم ویژه  شب شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) را در مسجد مقدس جمکران برگزار می کند.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: همچنین در شب نهم ربیع، ویژه برنامه “عهد جانان” با حضور دو هزار نفر از طلاب، روحانیان، دانشجویان و اندیشمندان مسلمان از سراسر کشور و با سخنرانی آيت‌الله محسن اراكي، دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با محور گفتمان مهدویت برگزار می شود.
ابراهیمی با اشاره به پخش مراسم پر فیض دعای ندبه این هفته مسجد مقدس جمکران از رسانه ملی گفت: این مراسم روح بخش در روز جمعه از شبکه یک سیما و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میرباقری به صورت مستقیم پخش خواهد شد تا عموم عاشقان حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) از حال و هوای روز آغاز ولایت بهره مند شوند.
وی ابراز کرد: “اجتماع عظیم منتظران” در روز نهم با حضور خیل عاشقان امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) که در مراسم پیاده روی این روز شرکت کرده اند در  مسجد مقدس جمکران و با سخنرانی حاج آقا قرائتی برگزار می شود.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به رونمایی پوستر نهم ربیع با حضور مرجع عالیقدر حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: این پوستر به اعتاب مقدسه جهان اسلام جهت استفاده ارسال می شود و در این روز، برنامه های ویژه ای در اعتاب مقدس داخلی نیز برگزار خواهد شد.
وی در پایان به استفاده از ظرفیت های هنری، برای آگاهی عمومی در این ایام اشاره کرد و گفت: پوسترهای “عهد شهروندی” با موضوع وظایف منتظران در عصر غیبت با محوریت اقشار و صنوف مختلف در سطح شهر قم و مترو تهران نصب خواهد شد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha