پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماینده ولی فقیه در کردستان در اجلاسیه جامعه مدرسین

حوزه/ استان کردستان دارای ۲ هزار مسجد است و ظرفیت بسیاری بالایی برای حضور روحانیت وجود دارد؛ اگر دراین عرصه فعال باشیم می توانیم زمینه فعالیت های متعددی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی عصر امروز در اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلادر قم  بیان کرد: امروز حوزه علمیه انقلابی، فعال است و باید تلاش کنیم که فعال بودن حوزه را در بخش های مختلف را حفظ کنیم؛ باید در این زمینه با نگاه مثبت حرکت کرد و با تمام توان وارد میدان شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهارکرد: گلایه کردن ها، مشکلات را حل نمی کند و باید در عرصه های رفع مشکلات ظاهر شد، قطعابا کمک خداوند موفق خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: درکردستان دو شهر بیجار و قروه اکثریت مردم شیعه هستند، ولی حوزه های علمیه ما در چهارشهر بیجار، قروه و کامیاران و سنندج راه اندازی و فعال شده اندکه در 6 شهر استان نیز حوزه علمیه خواهران تاسیس شده است.

وی افزود: استان کردستان در عرصه فضای مجازی جزو فعالترین استان های کشور است، در حوزه علمیه برادران 450نفر فعالیت دارند که سعی داریم که در این حوزه کیفیت محوری مد نظر قرار گیرد و مهارت های علمی و تبلیغی و قرآنی طلاب ارتقا باید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: در روستاهایی که بخشی از آنها اهل سنت و شیعه هستند؛ فعالیت های مختلفی انجام می شود که باید وحدت در لایه های مختلف بافت اجتماعی آن مناطق ارتقا یابد

وی افزود: اگر روحانیت از فرصت هایی که در اختیار دارد استفاده کند، می تواند به عرصه های جدیدی وارد شود؛ در گذشته 30 شبکه کردی ضدانقلابی فعالیت داشت که از سه سال پیش تا کنون توانستیم با تاسیس شبکه بیشترین بیننده را به خود اختصاص دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهارکرد: در عرصه فضای مجازی نیز سایت های تخصصی فعال در زمینه شافعی فعالیت دارد که نزدیک ترین فرقه به شیعیان هستند؛ 350 میلیون در جهان اهل مذهب شافعی هستند که در این زمینه فعالیت خوبی انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: استان کردستان دارای 2 هزار مسجد است و ظرفیت بسیاری بالایی برای حضور روحانیت وجود دارد؛ اگر دراین عرصه فعال باشیم می توانیم زمینه فعالیت های متعددی ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha