پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مراجع و علما

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مسئولین برخی بانک ها می خواهند درآمد بیشتر داشته باشند و مقید به بانکداری اسلامی نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس  شورای اسلامی که دردفتراین مرجع تقلید درقم برگزارشد به جایگاه بانکداری اسلامی اشاره کردند و گفتند: در دنیای امروز بانکداری اسلامی و وجود بانک  یک ضرورت  است و اساسا بدون بانک نمی توان مبادلات و فعالیت ها بزرگ اقتصادی کرد و زندگی  بدون بانک بسیار سخت است.

معظم له بیان داشتند: بانکداری از غرب به کشور آمده و ما از غرب پیروی کردیم؛ باید بانکداری را اصلاح و اسلامی کنیم؛ هر کاری می کنیم از طرف دیگر بوی غرب می دهد، خیلی کار می خواهد تابانکداری تبدیل به اسلامی شود.

 ایشان افزودند: نکته مهم اجرای بانکداری اسلامی است، بانک ها گوش به بانکداری اسلامی نمی دهند؛ هر چه می گوییم به  قانون بانکداری اسلامی عمل کنید گوش نمی کنند،این مسئله را بارها تذکر دادیم  ولی عملی نشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مسئولین برخی بانک ها  می خواهند درآمد بیشتر داشته باشند و مقید به بانک داری اسلامی نیستند.

 این مرجع تقلید با بیان اینکه باید روی ضمانت اجرایی قانون فکر کرد، بیان داشتند: مشکل دیگر دور زدن قانون بانکداری اسلامی است با بهانه های مختلف کلاه درست می کنند و قانون را دور می زنند.

ایشان افزودند:  مشکل اصلی ادر اجرای قانون است، باید به مردم آموزش داد و گرنه روی کاغذ قانون درست کنیم، ارزشی ندارد، باید هم قانون اصلاح شود هم ضامن اجرا داشته باشد تا شاهد برچیده شدن مشکلات در حوزه بانکداری شویم. ریشه اصلی بانک از غرب آمده و ما می خواهیم اصلاح کنیم، ولی می بینیم جای دیگر خراب می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha