جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، یکی از راه‌های بخشش گناهان و روشنی‌بخش مسیر انسان را عشق به اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: اگر می‌خواهید گناهانتان پاک شود، عشق به خدا و اهل‌بیت(ع) را در دل‌هایتان روشن کنید تا گناهانتان پاکشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، امروز در جلسه درس اخلاق جمعی از طلاب اهواز،  یکی از آداب «زی طلبگی» را رعایت شئونات اخلاقی برشمرد و اظهار داشت: بنا به روایات معصومین(ع) «حفظ آداب» یکی از شئون اسلامی است و اگر کسی به آن پایبند باشد، خداوند متعال آن را در زمره انسان‌های نیک قرار می‌دهد.

وی به روایتی از معصوم(ع) اشاره کرد و گفت: در حدیثی از معصوم(ع) آمده که اگر انسان ۳ صفت نیکو را حفظ کند، خداوند متعال دین و دنیای آن را حفظ نگه می‌دارد و آن سه چیز «میهمانی دادن»، «صدقه دادن» و «حفظ آداب» می‌باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، ادامه مسیر اهل‌بیت(ع) را سبب سعادتمندی انسان برشمرد و تصریح کرد: امکان ندارد انسانی پیرو و دنباله‌رو راه اهل‌بیت(ع) باشد، اما در زندگی شخصی دچار مشکلات معیشتی باشد، پس تا می‌توانید «حب به اهل‌بیت(ع)» را در دل‌هایتان گرم‌تر کنید که این عشق، دنیا و آخرتتان را آباد می‌کند.

این استاد حوزه علمیه، یکی از راه‌های بخشش گناهان و روشنی‌بخش مسیر انسان را عشق به اهل‌بیت(ع) دانست و افزود: اگر می‌خواهید گناهانتان پاک شود، عشق به خدا و اهل‌بیت(ع) را در دل‌هایتان روشن کنید که عشق و علاقه همچون کوره‌ای است که گناهان انسان را پاک می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه قرائت دعاهای «جامعه کبیره»، «زیارت عاشورا»، «زیارت امین‌الله» و... سبب زلال شدن روح و جان انسان می‌شود، اظهار داشت: همان‌طوری که خداوند فرموده میهمان، رزق خویش را با خود به همراه می‌آورد؛ شما نیز می‌توانید با قرائت دعاهای وارده در مفاتیح‌الجنان میهمان سفره با برکت معصومین(ع) شوید و از ارزاق الهی خداوند تبارک‌وتعالی بهره‌مند گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha