جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی میناپور-مدیر حوزه علمیه لرستان

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: مبلغان نقش موثری در ترویج فرهنگ نوع دوستی و نیکوکاری در جامعه دارند.

حجت الاسلام علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرّم آباد با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام سفارش ویژه ای نسبت به کمک و دستگیری از نیازمندان شده است، گفت: دستگیری از نیازمندان در زمینه های مختلف از جمله اموری است که در مکتب نورانی اهل بیت (ع ) و سیره و منش آن بزرگواران بسیار روایت و نقل شده است.

وی با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان تنها مختص به رفع نیازهای مادی و اقتصادی نیست، تصریح کرد: وظیفه نوع دوستی انسان ایجاب می نماید که حس ایثار و فداکاری را در رفع مشکلات مادی و معنوی همنوعان لحاظ کنیم و از این منظر تلاش شود تا مشکلات شغلی، تشکیل خانواده و... را با نهایت دلسوزی، خوشرویی و رافت حل نماییم.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه مهربانی، دلسوزی و خوشرویی می تواند در روند حل مشکل دیگران به عنوان هدایای اخلاقی و معنوی انسان در رفع مشکل هم نوع خود تاثیرگذار باشد خاطر نشان کرد :با در نظر گرفتن حس دلسوزی و برادری به هم نوعان خود می توانیم در تمام زمانها و مکانها یاریگر هم باشیم.

حجت الاسلام میناپور با اشاره به اینکه در قرآن کریم و آموزه های دینی ما تاکید و سفارش ویژه ای بر پرداخت خمس، زکات و انفاق شده است گفت: عملی نمودن این دستورات در زندگی شخصی و اجتماعی، موجبات رفع مشکلات نیازمندان را فراهم می آورد به گونه ای که رفع مشکلات نیازمندان در سایه عملی نمودن این واجبات دینی است.

وی با اشاره به اینکه روحانیون و مبلغان در تبلیغ، تبیین و ترویج حس نوع دوستی و نیکوکاری در جامعه نقش بسزایی دارند، افزود:مبلغان باید با استفاده از رسالت تبلیغی خود با بیانی شیوا و رسا در جهت تبلیغ و ترویج ارزشهای کمک به هم نوع در جامعه اقدام کنند و تلاش نمایند ابعاد مختلف فرهنگ کمک و نیکوکاری در جنبه های مادی و معنوی را در بین آحاد جامعه نهادینه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha