سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
زاهد مدیرکل امور مالی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه

حوزه/ مدیرکل دفتر مالی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه با اشاره به وظایف و نقش امنای مالی در مدیریت های استانی، گفت: امنای مالی مدیریت های استانی نقش اساسی در بحث عملکرد، هزینه و برنامه ریزی دارند.

زاهد مدیرکل امور مالی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در حاشیه ششمین گردهمایی آموزشی، تخصصی امنای مالی و حسابداران مدیریت های استانی که در معاونت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: این گردهمایی، هرساله با اعتقاد به تاثیر ارتقای دانش سازمانی کارکنان در رشد و توسعه و همچنین دستیابی به اهداف برگزار می شود.

وی تصریح کرد: امنای مالی مدیریت های استانی نقش اساسی و کلیدی در بحث عملکرد، هزینه و برنامه ریزی دارند.

دبیر ششمین گردهمایی امنای مالی و حسابداران مدیریت های استانی افزود: در این گردهمایی، دانش و اطلاعات روز با برگزاری کارگاه های تخصصی، به امنای مالی آموزش داده می شود و نسبت به "مسائل جاری و آینده" اطلاع رسانی و هم اندیشی صورت می گیرد.

زاهد خاطرنشان کرد: همچنین در این گردهمایی، مشکلات مالی مدیریت های استانی بررسی و چاره اندیشی می شود تا شاهد سازمانی پویا و توانمند باشیم.

وی با بیان این که حسابدار و امین مالی شرح وظایف و ماموریت تعریف شده دارد، گفت: امنای مالی مسئولیت تامین اعتبار، رعایت مقررات و انطباق قوانین با هزینه ها را برعهده دارند.

مدیرکل امور مالی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه افزود: با توجه به اینکه، مدیریت های استانی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند، بخش عمده ای از فعالیت های برنامه و بودجه به امنای مالی واگذار شده است.

زاهد تصریح کرد: امنای مالی باید نسبت به انجام هزینه و رخدادهای مالی استان ها آگاه بوده و اطلاعات و گزارشان را در سیستم مالی به موقع ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که سیستم مالی به صورت متمرکز و کشوری است و تا گزارش عملکرد ارائه نشود، نمی توانیم بودجه مصوب را از شورای عالی دریافت کنیم، نقش امنای مالی در ثبت اطلاعات و گزارشات، کلیدی و اساسی است.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha