دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ربانی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: تمرکز زدایی از قم و ساخت مسکن در مناطق شهری و روستایی به‌منظور هجرت طلاب به مناطق دیگر ازجمله رویکردهای مهم مرکز خدمات در امر مسکن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به رویکردهای مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردهای مهم مرکز خدمات ارائه خدمات فرهنگی است؛ چراکه بدون خدمت فرهنگی، خدمات مادی تأثیر زیادی نخواهد داشت.

وی با اشاره به خدمات عاطفی مرکز خدمات بیان کرد: دیدار با معمرین و روحانیون ازکارافتاده یکی از خدمات عاطفی مرکز خدمات است و اثر آن حتی از خدمات مادی نیز بیشتر است.

رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز خدمات از خود طلاب به خانواده‌ها گسترش یافته است گفت: خانواده نقش مؤثری در موفقیت طلبه در تبلیغ علوم دینی دارد و رویکرد مرکز خدمات نیز ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌ها است.

وی ابراز داشت: فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند با مأموریت حوزه است و با ارائه خدمات هدفمند به اساتید و طلاب ممتاز درصدد است به آنها برای انجام رسالت طلبگی کمک بیشتری کند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی به رویکرد مرکز خدمات در ارائه خدمات بیشتر به طلاب مناطق محروم و تمرکز زدایی اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات در تلاش است با حمایت بیشتر از مناطق محروم، طلاب را برای هجرت از قم و حضور در مناطق مختلف کشور ترغیب کند.

وی ادامه داد: در بحث درمان رویکرد مرکز خدمات بر تقدم پیشگیری بر درمان است و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ارتقا فرهنگ بهداشت و سلامت ویژه خانواده‌های طلاب، یکی از برنامه‌های مرکز خدمات است تا خانواده‌ها با مسائل پیشگیری از بیماری‌ها آشنا شوند.

رئیس مرکز خدمات گفت: سنجش سلامت اساتید و طلاب جدیدالورود به حوزه‌های علمیه از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات در بحث سلامت و درمان است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی مرکز خدمات خانواده محور است، افزود: مرکز خدمات تأکید بسیاری به ارائه خدمات فرهنگی ویژه خانواده‌ها دارد که ازجمله این خدمات می‌توان به همایش‌های تجلیل از ممتازین تحصیلی فرزندان طلاب و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه خانواده‌ها اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی عنوان کرد: تمرکز زدایی از قم و ساخت مسکن در مناطق شهری و روستایی به‌منظور هجرت طلاب به مناطق دیگر ازجمله رویکردهای مهم مرکز خدمات در امر مسکن است.

وی به برنامه سفرهای استانی رئیس و مسئولین مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: در سفرهای استانی مسئولین مرکز خدمات با عزیمت به تمامی مدارس علمیه سطح استان با مدیران، اساتید و طلاب از نزدیک دیدار می‌کنند و در جریان مشکلات آنها قرار می‌گیرند.

 

در پایان این جلسه، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد احکام اعضای شورای سیاستگذاری مسکن طلاب استان را امضا کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • kia IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
    0 0
    خوبه واژه صحیح تخریب و تعطیلی را فهمیدیم
  • موسوی IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    0 0
    آیا نظری را هم پخش میکنید چرا سانسور چرا نمیگزارید معایب طرح ها را که اجرا میکنید به گوش شما برسانند چرا فکر میکنید همه کارهای شما و طرح های شما درست است اگر اینگونه است پس چرا موفقیتی ندارید ثمره ای ندارید هجرت را باید از خودتان شروع کنید از کارمندان محترمتان از سایه نشینان نه از طلبه فقر که با وعده خانه ای اورا به روستا بکشید باشد که جواب گوی اعمالتان در آخرت باشید