جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی کارگر -اداره کل تبلیغات یزد

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد از اعزام ۲۰۰ مبلغ خواهر و برادر در اعیاد ائمه(ع) در طول سال به مناطق مختلف روستایی استان یزد خبر داد.

حجت‌الاسلام علی کارگر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ با تبریک به مناسبت اعیاد گذشته به اعزام 200 مبلغ و مبلغه به مناطق روستایی استان یزد در اعیاد ماه ربیع الاول اشاره کرد و گفت: در طول سال در زمان اعیاد مختلف تعدادی از مبلغان خواهر و برادر را به مناطق روستایی استان یزد اعزام می کنیم و آنها با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه ها به صحبت در مورد اهمیت هفته وحدت و فضائل و مناقب و سیره نورانی ائمه هدی (ع) با مردم سخن می پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی یزد به دیگر فعالیت مبلغان در این روستاها اشاره کرد و اذعان داشت: پاسخگویی به سوالات و شبهات مردم و جوانان و اقامه نماز جماعت و برگزاری مسابقات مختلف در خصوص اعیاد ائمه (ع) برای جذب بیشتر جوانان از دیگر برنامه های این مبلغان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اعزام روحانیون و کارشناسان مذهبی به روستاها از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری برخی از نهادهای آموزشی و فرهنگی را می توان یکی از کارهای مهم این نهاد برشمرد.

حجت‌الاسلام کارگر به بیان تعداد مساجد استان یزد اشاره کرد و افزود: تعداد مساجد استان یزد بیش از 2 هزار و 500 باب است که در طول سال یک هزار و 500 روحانی و مبلغ دینی در آنان به انجام فعالیت های فرهنگی، دینی و مذهبی می پردازند.

این مقام مسئول به نقش مساجد در انقلاب اسلامی اشاره و گفت: حضور جوانان در مساجد با حضور روحانیان نقش مهمی در تحقق اهداف انقلاب و نظام و فرهنگ سازی در حوزه دین دارد.

حجت الاسلام کارگر افزود: مساجد حکم سنگرهای مهم نظام را دارند و باید همواره مورد توجه مردم و جوانان و همچنین موجب تبیین و ترویج نیازهای دینی و الهی آنان شود.

 

انتهای پیام/313/23

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha