پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده-معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

حوزه/ معاون سیاسی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: مقام معظم رهبری بارها بر مسئله نفوذ تاکید کردند، اما متاسفانه برخی به سادگی از کنار آن می گذرند، لذا روحانیون باید بصیرت افزایی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از یزد، حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده، در نشست روحانیون، اساتید و مدیران مدارس علمیه یزد گفت: در خطبه 27 نهج البلاغه آمده «به خدا سوگند، مردمی كه در خانه‏هاشان نشينند تا دشمن به سراغشان آيد، قطعاً ذليل و خوار شوند شما آن قدر امروز و فردا كرديد و به اين و آن پاس داديد تا سيل غارتگران، شما را درنورديد و شهرتان سقوط كرد». برخی از اتفاقاتی که در کشور رخ می دهد به علت بی بصیرتی افراد است، مقام معظم رهبری بارها و بارها بر مسئله نفوذ تاکید کردند، اما متاسفانه برخی به سادگی از کنار آن می گذرند.

وی، از مساجد به عنوان پایگاه ارشاد و هدایت نام برد و افزود: امروزه روحانیون و ائمه جمعه با توجه به اهمیت مسئله انقلاب بایستی مبانی انقلاب را در مساجد به درستی برای مردم تبیین کنند.

معاون سیاسی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: سالهاست که دیده‌ بان تیزبین و هوشمند انقلاب، مقام معظم رهبری از واژگانی همچون تهاجم، شبیخون و ناتو فرهنگی در مقام هشدار به توده مردم به‌ ویژه مدیران و مسئولان کشور استفاده می‌ کند و در سال های اخیر با رصد جبهه استکبار و شگردهای گوناگون دشمنان ملت ایران، نسبت به خطر نفوذ فردی و جریانی در بخش های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و مدیریتی کشور تذکرات شفاف و قاطعی که حقاً حجت را بر همگان تمام کرده است، داده‌اند، حال جای این سؤال است که در مقام عمل، چه میزان به دغدغه‌های ایشان را جامه عمل پوشیده‌ایم و با اعتقاد به منویات معظم‌ له کدامین گام های اجرایی مفیدی را برداشته‌ ایم؟

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: روحانیون و ائمه جمعه باید با زبانی نافذ و شیوا عهده دار تبیین مبانی ولایت فقیه برای دانشگاهیان باشند.

وی، قرآن کریم را بعنوان چراغ راهی برای سیاست امروز و فردای جامعه دانست و با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: خداوند در آیه 102سوره نسا می فرماید:« وَدَّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ وَأَمْتِعَتِكُمْ فَيَمِيلُونَ عَلَيْكُمْ مَيْلَةً وَاحِدَةً / كافران آرزو مى كنند كه شما از جنگ ‏افزارها و ساز و برگ خود غافل شويد تا ناگهان بر شما يورش برند» و یا در آیه 120 سوره بقره می فرماید: « وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ / و هرگز يهوديان و ترسايان از تو راضى نمى ‏شوند مگر آنكه از كيش آنان پيروى كنى بگو در حقيقت تنها هدايت‏ خداست كه هدايت [واقعى] است و چنانچه پس از آن علمى كه تو را حاصل شد باز از هوسهاى آنان پيروى كنى در برابر خدا سرور و ياورى نخواهى داشت». با نگرش به این آیات خواهید فهمید که بدون درک سیاسی نمی توانید آنها را تفسیر کنید و به راحتی می شد با همین آیات برجام و پسابرجام را تحلیل کرد و آینده را دید.

معاون سیاسی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در پایان خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه بایستی بخشی از مباحثات خود را به فرمایشات رهبری اختصاص دهند و طلاب را با مسائلی همچون درک ، بینش و دانش سیاسی که نیاز اصلی همگان می باشد، آشنا سازند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha