پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست ائمه جمعه استان قزوین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: ممکن است نماز خواندن با رشوه، دروغ، نفاق و بدی جمع شود، اما اگر نماز اقامه شود ناهنجاری‌ها از جامعه کنار رفته و مردم راهشان را با آنچه مورد تأیید حق‌تعالی است، هماهنگ می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر شنبه در گردهمایی ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام‌جمعه محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: نماز زمانی انسان را از کار زشت و ناپسند حفظ می‌کند که اقامه شود و خواندن نماز، به تنهایی نمی‌تواند انسان را از بدی‌ها دور نگه دارد.

وی تصریح کرد: ممکن است نماز خواندن با رشوه، دروغ، نفاق و بدی جمع شود، اما اگر نماز اقامه شود ناهنجاری‌ها از جامعه کنار رفته و مردم راهشان را با آنچه مورد تأیید حق‌تعالی است، هماهنگ می‌کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین افزود: خداوند همان‌گونه که نماز را بر انسان واجب کرده است، احکام، معارف، مبانی اعتقادی، ریشه‌های اخلاقی، فکری و معنوی را نیز فرستاده و اگر می‌خواهیم نتیجه مطلوبی در زندگی بگیریم باید همه را در کنار هم ببینیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اقامه نماز همان اقامه عدالت، اقامه حق‌خواهی، اقامه آزادگی و حریت است و اگر نماز به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی منجر نشود، در حقیقت نماز اقامه نشده است و باید تلاش کنیم تا به این هدف الهی دست پیدا کنیم.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری فرمودند نمازهای جمعه قرارگاه فرهنگی و ائمه جمعه فرماندهان این قرارگاه هستند، خاطرنشان کرد:  ائمه جمعه تلاش کنند تا همه نمازهای جماعتی که در منطقه آن‌ها برپا می‌شود، به عنوان یک قرارگاه عمل نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha