چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی

حوزه/ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بر لزوم کاربست های اجتماعی و دینی در زمینه ایجاد آرامش همگانی با استفاده از ظرفیت های دین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین حاجی صادقی پیش از ظهر امروز در همایش سلامت معنوی در تالار غدیر دفتر تبلیغات اسلامی گفت: یکی از دستورات اسلام برای رسیدن به سعادت، توجه به انسان شناسی است.

وی افزود: مهم است که بدانیم با کدام انسان طرف هستیم تا برای او نسخه بدهیم و به همین دلیل قرآن کریم 12 نوع انسان را برای مطالعه وراهبردی سازی ما بیان کرده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: سلامت معنوی مطلوب بالذات است و به طور کلی فلسفه دین نیز با این مساله گره خورده است؛ سلامت معنوی در واقع در سلامت های دیگر نیز موثر است.

وی تصریح کرد: سلامت معنوی امروز یک نیاز مهم بشریت است؛ نخست اینکه بزرگترین گمشده معنوی انسان، وجود خداست؛ خداوند بیان می کند که انسان با تمام مادیات و بدون خدا تنها و مضطرب خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی اظهارکرد: مهمترین نکته این است که برای تامین سلامت معنوی چه نسخه هایی وجود دارد ؛در عرصه سلامت معنوی نیازمند بهداشت و درمان هستیم؛ اسلام به بحث سلامت انسان نظر دارد که تمام ابعاد آن را شامل میشود.

وی گفت: در ادبیات دینی سلامت معنوی کف معنویت است، زیرا معنویت متعلق به روح انسان است و روح انسان از مبدا نامتناهی ایجاد شده است؛ انسان ها در عین حال اینکه انسان کامل هستند در بعد معنوی قابل ارتقا هستند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: ساماندهی فکری و اندیشه و باورهای انسان در عرصه سلامت معنویب بسیار مهم است؛ خداگرایی فرع خداباوری و خداباوری فرع خدا شناسی است؛روح نامتناهی انسان با وجود متناهی پر میشود.

وی تصریح کرد: یکی از استرسهای انسان ترس از فانی شدن است و خداوند نیز بشارت ابدی بودن به انسان داده است و او را از این طریق آرام میکند؛ مقابله با حزن با ایمان، رضا و تسلیم و....از جمله نسخههای قرآنی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha