یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 404640
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
سید علیرضا مرندی

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم پزشکی نماز را زیربنای سلامت معنوی دانست و گفت: باید کاری کرد که شرایط آسیب زای فرهنگی وجود نداشته باشد و شرایط مناسب را برای انسان فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، سید علیرضا مرندی پیش از ظهر امروز در دومین روز از چهارمین همایش ملی سلامت معنوی که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: پیشگری ابتدایی یکی از انواع پیشگیری است.
وی افزود: پیشگیری اولیه در زمانی است که هیچ عامل تهدید کننده‎ای وجود ندارد؛ لازمه پیشگیری در این نوع، مراقبت های پزشکی است.
وزیر اسبق  بهداشت کشور بیان کرد: اگر کشوری کشت توتون و تنباکو را ممنوع کرده باشد یا عوامل خطرزا را از انسان دور کنیم شامل پیشگیری ابتدایی میشود.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی بیان کرد: همه جا باید در معرض معنویت در حد اعلای خود باید باشیم، تصریح کرد: باید کاری کرد که شرایط آسیب زای فرهنگی وجود نداشته باشد و شرایط مناسب را برای انسان فراهم کنیم، همچنین کار کردن بر روی فرزندان باید در راستای سلامت معنوی صورت بگیرد.
مرندی بیان کرد: جامعه باید به سمت سالم ترین سبک زندگی باشد، اگر به مردم یاد دهیم که نماز را تا آخرین لحظه زندگی نباید ترک کرد کار زیربنایی است که میتوان در رابطه با سلامت معنوی انجام داد.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به پیشگیری  هاای ثانویه و ثالثیه گفت: آسیب هایی که اتفاق افتاده نباید فرد ایمان خود را از دست بدهد وباید راه کارهایی برای افراد بیمار در نظر گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha