دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ چهارمین همایش ملی سلامت معنوی

حوزه/ دبیر همایش سلامت معنوی بر لزوم ارتباط هرچه بیشتر با حوزه برای تدوین الگوی سلامت معنوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حسن ابوالقاسمی دبیر علمی چهارمین همایش سلامت معنوی، امروز در مراسم افتتاحیه این همایش که به همت فرهنگستان علوم پزشکی کشور در قم در حال برگزاری است، با اشاره به وصول 120 مقاله به دبیرخانه همایش گفت: این همایش مورد استقبال علاقه‎مندان به عرصه سلامت و معنویت قرار گرفته است.
وی افزود: پس از برگزاری دو همایش اول در تهران، تصمیم بر این گرفته شد که این همایش در کانون تولید فکر دینی یعنی حوزه علمیه قم برگزار شود و به همین این همایش در قم برگزار می‎شود.
دبیرعلمی چهارمین همایش سلامت معنوی بیان کرد: وظیفه پزشکان تنها طبابت و درمان نیست، بلکه وظیفه اصلی آنها، حفظ سلامت جامعه است و یکی از مهمترین ابزارهای حفظ سلامت، مباحث روانی و معنوی است .
وی گفت: پزشکان با بخش عظیمی از جامعه سروکار دارند و به همین خاطر باید در زمینه سلامت معنوی نیز فعال باشند؛ اگر این عرصه یعنی سلامت روانی و معنوی جامعه تامین شود، قطعا حل مشکلات جسمی نیز بسیار آسان‎تر خواهد بود.
ابوالقاسمی بیان کرد: پزشکان و فعالان عرصه سلامت جامعه باید موضوعات مرتبط به سلامت معنوی را فرا بگیرند و به مردم نیز آموزش دهند؛ در همین رابطه باید هر روز خود را با مبانی جدید این علوم تطیبق دهند.
وی گفت: در عرصه سلامت معنوی باید با کسانی که در این موضوع مهارت دارند تماس گرفته و با آنها ارتباط داشت؛ به همین دلیل کانون این تولید علم و فکر که حوزه علمیه است در این عرصه موضوعیت اصلی را دارد.
ابوالقاسمی بیان کرد: در عرصه سلامت معنوی منابع کثیری در عرصه دین وجود دارد که از جمله آنها می‎توان به خلاصه الحکمه اشاره کرد که در فصل اخلاق 22 اصل اخلاقی پیرامون بحث اخلاق و سلامت بیان شده است.
وی در پایان بر لزوم تسریع حضور دروس مرتبط به سلامت معنوی در دروس پزشکی تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha