چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دکتر علیرضا مرندی

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم پزشکی بر لزوم حمایت حوزه از بازتعریف مفهوم سلامت معنوی با مفهوم دینی و اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر علیرضا مرندی عصر امروز در مراسم اختتامیه چهارمین همایش سلامت معنوی در قم با ذکر این مطلب که سلامت یک عرصه وسیع است گفت: متاسفانه پزشکان و طب سنتی نیز به دنبال بیمار است در حالی که باید همه مسایل سلامت را دنبال کنیم.
وی اصالت سلامت را در پیشگیری دانست و افزود: تمام عوامل تهدید کننده سلامت باید از بین برود و در این عرصه حوزه علمیه وظیفه بسیار مهمی به عهده دارد.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی بیان کرد: باید زنگ خطر را به صدا در بیاوریم و عوامل تهدید کننده را از بین ببریم؛ از طرفی مقاومت افراد را در مقابل بیماری ها بالا ببریم، وظیفه اصلی ما این است که نسل بعدی بهتر و سالم تر از ما باشد؛ نسل بعدی باید ویژگی هایی داشته باشد که از ما متفاوت تر است، این مساله پیش از بارداری و در زمان بارداری و هنگام تولد نیز مورد توجه است که باید در عرصه پرورش فرزندان مسایل خاص معنوی را رعایت کنیم، تمرکز کشور ما باید روی پیشگیری بیماری ها باشد  از جمله آنها سلامت معنوی است.
وی یادآورشد: قطعا در این عرصه دست به دامان حوزه های علمیه هستیم تا این عرصه را بازتعریف کنیم و بتوانیم آن رابه عنوان یک عرصه خاص علمی در کشور مطرح کنیم تا کم کم به موفقیت در این عرصه برسیم.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی بیان کرد: اگر حکومت اسلامی تضعیف شود، دیگر عامل قدرتی نخواهیم داشت وگرنه بسیاری از ساحت‏های مطرح شده در گذشته نیز وجود داشت و اگر حکومت اسلامی تقویت شود، تمام ساحت‎ها نیزدر کشور تقویت خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha