جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی در نشست قطب ۴ کشوری

حوزه/ دبیران قطب چهار ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، خواستار توجه جدی بیشتر حوزه برای اعزام مبلغ توانمند به مناطق محروم و مرزی در آموزش و پرورش برای ترویج مبانی تربیتی و مبارزه با مذاهب جعلی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آقای علمی، دبیر قطب چهار کشوری ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در نشست این قطب که در قم برگزار شد،گفت: باید نقاط مرزی از لحاظ حضور اعزام مبلغ روحانی در مدارس آموزش و پرورش بیشتر مورد توجه قرار گیرد و کم توجه و غفلت به این مسئله می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد؛ تا کنون 400مبلغ در مناسبت های مذهبی به مدارس برای تبلیغ  اعزام شدند، ولی نباید به این اندازه بسند ه کرد.

اعزام مبلغ به 42  مدرسه خاص

وی  عنوان کرد: اعزام مبلغ به 42 مدرسه خاص مانند  مدارس محروم و نیمه دولتی  و  مناطق محروم برای ترویج مبانی دینی،  تالیف کتاب سبک زندگی علما برای دانش آموزان، اعزام 750 امام جماعت به مدارس استان و برگزاری1200 جلسه گفتمان دینی برای 400 دانش آموز از جمله برنامه های اجرا شده از سوی این کمیته بود.

تشکیل اتاق فکر و آموزش فضای مجازی برای مبلغان ضروری است

 علمی با بیان اینکه حضور مشاوران مذهبی در مدارس افزایش خوبی داشته است از برگزاری دوره تخصصی از سوی دانشگاهیان  برای مشاوران تربیتی خبر داد و افزود: تا الان دو دوره  مشاوره در استان برگزار شد.  

 وی تشکیل اتاق فکر و آموزش فضای مجازی را برای مبلغان ضروری دانست.

ضرورت  توجه ومستمر اعزام مبلغ  در مناطق محروم و مدارس آموزش و پروش

یوسفی، دبیر کمیته همکا ری های استان همدان نیز در سخنانی با بیان اینکه وضعیت کمی وکیفی مدارس طرح امین در استان هنوز مشخص نشده خواستار توسعه مدرسه طرح امین شد.

وی افزود: باید همکاری بیشتری در عرصه اعزام مبلغ و  ترویج مبانی دینی وتربیتی بین حوزه و آموزش و پرورش صورت گیرد؛ اگر این مسئله اتفاق بیفتد بهتر می توان  مشکلات عرصه تربیتی را حل و فصل کرد.

یوسفی از عدم حضور مستمرمبلغان در مناطق محروم و مدارس آموزش پروش گلایه کرد وخواستار توجه بیشتر به این مسئله شد.

 قاسمی، دبیر کمیته همکاریهای استان  آذربایجان غربی نیز در سخنانی خواستار همکاری بیشتر حوزه و آموزش و پرورش در ابعاد مختلف  آموزش و مهارت افزایی مبلغان و ترویج مبانی دینی و تربیتی در مدارس آموزش و پرورش و ساماندهی اعزام مبلغ به مدارس آموزش و پرورش و  توجه بیشتر به این مسئله شد.

اعزام 220 مبلغ در مدارس آموزش و پرورش درمناسبت مذهبی   

عباسی، دبیر کمیته همکاریهای استان زنجان نیز در سخنانی از همکاری حوزه با آموزش وپرورش برای اعزام مبلغ، برگزاری جلسات برای هم اندیشی و هم فکری بیشتر در مباحث تربیتی تشکر و قدردانی کرد.

 وی از اعزام 220 نفر مبلغ در ایام مناسبت مذهبی در مدارس آموزش وپرورش خبر داد وخواستار عدم موازی کاری دراین عرصه شد.

 عباسی آموزش مبلغین مدارس  طرح امین و ائمه جماعت را از جمله  برنامه های برگزار شده در این استان  عنوان کرد.

 برنامه سالانه درمحور عرصه تربیتی تدوین شود

  کافی زاده، دبیر همکاریهای استان  اردبیل نیز در سخنانی خواستار آموزش و مهارت افزایی به مبلغان، همکاری بیشتر و اعزام مبلغان توانمند و اثر گذار در آموزش و پرورش شد.

وی عنوان کرد: لازم است برای تاثیرگذاری بهتر موضوع روابط شناسی با جوانان در عرصه کلاس داری به مبلغان آموزش داده شود.

 کافی زاده عنوان کرد: برای اثر گذاری بهتر لازم است برنامه سالانه با در نظر گرفتن محور عرصه تربیتی در حوزه پژوهشی مواد ورسانه  تدوین شود.

دبیر کمیته همکاری های استانها خواستارتدوین تقویم  اجرایی ابتکارات برنامه سالانه استانها و حضور دائمی مبلغان در مدارس طرح امین ومدارس خاص در مدارس استان شد.

خطر وهابیت وگسترش آن در منطقه جدی است 

حیاتی، دبیر کمیته همکاریهای  استان کرمانشاه نیزدرسخنانی  با بیان اینکه متاسفانه دشمنان برای شهرها وجوانان این  استان برنامه ریزی وسیع و دامنه داری کرده اند، گفت: خطر وهابیت وگسترش این مذهب جعلی در منطقه بسیار جدی است.

اعزام مبلغان توانمند تقویت و حمایت شود

وی از همکاری حوزه با آموزش پرورش برای اعزام مبلغ ابراز خرسندی کرد ولی این اعزامها را برای مقابله با هجمه فکری دشمنان کافی ندانست وخواستار اعزام مبلغ  توانمند، بیشتر، حمایت و تقویت آن شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha