چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معاون پژوهشی ستاد همکاری ها  حوزه و آموزش و پرورش

حوزه/ معاون پژوهشی ستاد همکاری ها از اعزام ۱۷ هزارمبلغ در ایام مناسبتی به آموزش و پرورش خبر داد و آن را گام مهمی برای همکاری های بین دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، رحیمی امروز در هم اندیشی  قطب یک استانها ها  که درسالن ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در قم  برگزار شد  با بیان اینکه جلسات قطب به منظور تدوین برنامه جاری، انتخاب دبیر قطب برای سال جدید و دریافت ارائه نظرات بیشتر به صورت فصلی  تشکیل می شود گفت: 13 برنامه  برای سال جدید به دبیر خانه ستاد همکاری ها ابلاغ شد که 5 مورد مربوط به استانها ومناطق آموزش وپرورش است.   
معاون پژوهشی ستاد همکاری ها افزود: توانمند سازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش، پژوهش محور بودن فعالیت ها، اعزام مبلغ به  آموزش پرورش برای  برنامه ریزی و استفاده بهتر از آنها، دیدار جوانان با علما و بزرگان و بازدید جوانان و دانش آموزان از  مراکز و مدارس علمیه از جمله برنامه های ابلاغ شده است.
وی گفت: تا کنون فرصتی به عنوان حضور روحانیون درآموزش و پرورش در غالب نظام وظیفه  ایجاد شد، باید از این فرصت نهایت استفاده را برای جذب و بکار گیری مبلغین انجام داد.
معاون پژوهشی ستاد همکاری های حوزه وآموزش پرورش بیان داشت: متاسفانه بعد از ابلاغ این آئین نامه  به خوبی از این موضوع بهره برداری نشد، ولی دوباره این ستاد با رایزنی و جلساتی که با نظام وظیفه داشت توانست سهمیه مناسبی برای حضور روحانیون در غالب نظام وظیفه بگیرد.
رحیمی افزود: این مسئله فوائد زیاد دارد یکی از آن آثار بهره برداری از مبلغین حتی درایام تابستان در ایام فراغت از تحصیلی دانش آموزان است.
وی افزود: باید مسئولین ستاد شهرستانها با حوزه علمیه شهرستانها برای جذب ودر اختیار گرفتن مبلغین دارای شرائط طرح نظام وظیفه اقدام و اطلاع رسانی درست  انجام دهند.
معاون پژوهشی ستاد همکاری های حوزه و آموزش پرورش گفت: اعزام مبلغ در ایام مناسبتی، دیدار با دانش آموزان با الگوهای تربیتی و  سازماندهی روحانیون مستقر در آموزش و پرورش از مباحث جدی است و باید مورد توجه وبهره برداری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بالغ بر2هزار روحانی مستقر در مدارس شبانه روزی، استعداد های درخشان و مناطق محروم و سایر مدارس خاص  آموزش وپرورش در حال فعالیت می باشند اظهار داشت: لازم است برای استفاده  بهتراز این  روحانیون دوره های آموزشی مناسب با خدمت  و طرح امین را برای آنها به اجرا گذاشته و  فعالیت آنها رصد کرد.
 رحیمی گفت: در بحث ارائه  الگو برای جوانان بهترین مبانی در سبک زندگی از ائمه بزرگان وجود دارد و مهم دقت در نشان دادن سبک الگوی اسلامی ایرانی در دسترس است.
وی با بیان اینکه چرا باید از علمای و بزرگانی که به عنوان الگوی تربیتی در شهر خود می شناسیم بهره نبریم گفت: نباید از الگوی خاص برای تربیت بهره برداری کرد زیرا الگوهای خاص  اثر گذاری لازم در تربیت را نخواهد داشت.
معاون پژوهشی ستاد همکاری ها بیان داشت: بایدسعی کرد دانش آموزان مستعد  را با مدارس علمیه بیشتر آشنا کرد تا آنها بدانند در مدارس علمیه  چه خبر است.
 رحیمی  مهمترین اهداف برنامه 5 گانه را استفاده از ظرفیت مبلغین برای تبلیغ مبانی دینی، افزایش مهارت های روحانیون شاغل در آموزش و پرورش در غالب طرح ضمن خدمت بر اساس نیازهای روز در ابعاد مختلف اجتماعی وفرهنگی،  بکار گیری درست از منابع تربیتی و ارزشی و الهی برای تعلیم وتربیت دانش آموزان است.
وی بابیان اینکه  اعزام  مبلغ از جمله برنامه های مدون و دائمی در آموزش و پرورش است، اظهار داشت: اعزام مبلغ  مناسبتی  استانها از برنامه هایی است که بنابر  اقتضائات ونیازهای فرهنگی و اجتماعی و آسیب های که در حوزه تربیتی وجود دارد از سوی آموزش و پرورش از مراکز حوزوی در خواست می شود.
معاون پژوهشی ستاد همکاری ها بیان داشت: حوزه علمیه  هم براساس درخواست و نوع نیاز، مبلغان خود را به صورت مناسبتی به آموزش و پرورش اعزام می کند و تا بتوانند برای ارتقاء و توانمندی هایی دانش آموزان و معلمان ومدیران قدم های مثبتی بردارند.
 وی در پایان گفت: تا کنون 17 هزارمبلغ در ایام مناسبتی به آموزش و پرورش اعزام شدند که این کار گام مهمی برای همکاری های بین دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش محسوب می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha