جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علیرضا رحیمی-معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش

حوزه/ معاون پژوهشی و برنامه ریزی دبیر خانه ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش از اعزام حدود ۱۶ هزار مبلغ مناسبتی مذهبی و ملی به مدارس آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبر نگار خبرگزاری «حوزه»، علیرضا رحیمی در نشست دبیران قطب سه کشوری که در ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در قم  برگزار شد با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید، در همه استانهای کشور، برنامه اجرایی در حوزه همکاری تدوین ومصوب شد گفت: به دنبال تصویب و ابلاغ برنامه سالانه دبیر خانه ستادهمکاری های حوزه و آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش نیز برنامه سالانه استانی خود را تدوین و در کمیته استان مصوب کرد.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی دبیر خانه ستاد همکاریهای افزود: این اقدام که برای اولین بار عملی شد،32 کمیته استانها دارای برنامه عملیاتی شدند و همین برنامه ها، ملاک ارزیابی فعالیت های استانها قرار خواهدگرفت.

وی افزود: منطبق بر اسناد بالادستی از جمله نقشه های جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین و نقشه های مهندس فرهنگی حوزه های علمیه است و به همین دلیل لازم است برای ظرفیت سازی، برنامه کوتاه مدت را تدوین و اجرای نماید.

رحیمی با تاکید بر گستردگی در حوزه تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور و لزوم بهره گیری وزارت آموزش و پرورش از ظرفیت های حوزه علمیه و عدم  سنخیت ظرفیت بالفعل حوزه های علمیه تناسب با نیازهای آموزش و پرورش گفت: باید با تلاش بیشتر این مشکلات را حل و فصل کرد تا بتوانیم شاهد اثر بخشی بهتر مبلغان در مسئله تعلیم و تربیت باشیم.

وی گفت: دلیل عدم سنخیت و با توجه به ظرفیت بالای حوزه، برخورداری  آموزش و پرورش از حدود 105  هزار مدرسه است که اگر بخواهیم درهر مدرسه فقط یک نفر مبلغ دینی داشته  باشیم نیازبه 105 هزار مبلغ تربیت شده داریم و این در  حالی است که امروز حدود 3000 مدرسه مبلغ ثابت دارد.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی دبیر خانه ستاد همکاریها، اعزام حدود 16  هزار مبلغ مناسبتی مذهبی و ملی به مدارس آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید را از جمله برنامه های این ستاد عنوان کرد.

رحیمی گفت:  استفاده بهتر از  ظرفیت و فرصت های تربیتی و آموزشی در مدارس، پاسخگویی به سوالات دینی و شبهات دانش آموزان از مهمترین اهداف اعزام مبلغ است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha