جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از موثرترین شخصیت های نظام جمهوری اسلامی بودند که تلاش های ایشان قبل و بعد از انقلاب به ویژه دوران سازندگی و بازسازی کشور پس از جنگ را نمی توان فراموش کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به حضرت بقیه الله اعظم(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و ملت شهیدپرور ایران، اظهارداشت: این مجاهد خستگی ناپذیری عالم، مجاهد، مبارز و یاردیرین امام و مقام معظم رهبری بودند که در بین ملت غیور و شهید پرور ایران اسلامی و هم عرصه بین المللی دارای یک شخصیت جامع نگر و همراه و همسو با انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب بودند.

مدیر حوزه علمیه قم افزود: این شخصیت برجسته نظام در جریان نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی یکی از موثرترین مهره های نظام و انقلاب اسلامی بودند که در تمام فراز و نشیب های فرایند انقلاب همیشه در کنار امام و دوشادوش رهبری به منظور تحقق اهداف امام و انقلاب  قرار داشتند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب اسلامی شخصیت آیت الله هاشمی یک شخصیت اثرگذار و جدّی بوده است، اظهارداشت: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام  در دوران دفاع مقدس به امر امام مسئولیت جنگ را به عهده گرفتند و کار را آن گونهای که مدنظر امام و نظام بود به شکل آبرومند تمام کردند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: پس از رحلت امام نیز آیتالله هاشمی با اینکه تمام جریانات شانه به شانه در کنار مقام معظم رهبری در مباحث انقلاب حضور جدی داشت و از موثرترین شخصیت های نهضت و انقلاب بودند، اما  معقتد بود که رهبری نظام اسلامی امروز باید توسط مقام معظم رهبری اداره شود و ایشان همچون رهروی مسیر ترسیم شده امام راحل  را طی خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال با بیان اینکه رحلت ایشان خلأ و چالشی را به وجود خواهد آورد، گفت: امید است با حضور پر برکت نیروهای وفادار به انقلاب و نظام و ارزشهای اسلامی این خلا پر شود و به طور حتمن این چنین خواهد شد و اهداف امام و مقام معظم رهبری و نظام اسلامی پابرجا خواهند.

وی تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه آفاق انقلاب جایگاه تاثیرگذاری را عهده دار بودند که امروز با فقدان وجود ایشان این تاثیرگذاری و اثر بخش بودن مشهود است و این مجاهدت های در تاریخ انقلاب ثبت و ضبط خواهد شد.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: مردم غیور ما بعد از هشت سال دفاع مقدس آن تلاش های قهرمانانه آیت الله هاشمی را در بازسازی و زیرساخت های کشور فراموش نمی کند، آن زحمت ها و شکنجه هایی که در دوران ستم شاهی متحمل شد تا اهداف انقلاب اسلامی تحقق یابد را نمی توان فراموش کرد.

مدیر حوزه علمیه قم بیان داشت: آیتالله هاشمی در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار خواهد ماند و تلاش ها و مجاهدت های ایشان در نقطه به نقطه این انقلاب مملو و نمایان خواهد بود.

وی گفت: شخصیت علمی ایشان به گونه ای بود که هر جایی احساس وظیفه کردند قلم به دست گرفتند و به عنوان یک عالم برجسته ورود پیدا کردند و امروز شخصیت ایشان به عنوان سند پر افتخار این حوزه، ماندگار خواهد ماند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha