پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده

حوزه/ رئیس هیئت امنای مرکز موضوع شناسی احکام فقهی، بر لزوم توجه هرچه بیشتر به وجهه پژوهشی در موسسات علمی نسبت به وجهه اداری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز موضوع شناسی احکام فقهی گفت: بر اساس ماده 6 و 7 اساسنامه مرکز موضوع شناسی ،پس از تعیین هیئت امنا، باید فردی به نام رئیس مرکز معرفی شود و تا آن زمان، موسس، صاحب اختیار است.

وی افزود: در این زمینه بر حسب وظیفه در این مدت این مجموعه اداره شد ؛پس از تعیین هیئت امنا سیری پیموده شد و افرادی مطرح شدند و در نهایت حجت الاسلام میرمحمدی که دارای سابقه کار طولانی مدیریتی و علمی و پژوهشی دارد به اتفاق آرا به عنوان مسئول این مرکز انتخاب شد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده فلاح زاده اظهارکرد: همیشه اصرار داشته ام که مرکز موضوع شناسی نباید قائم به هیچ شخصی باشد؛ در این موسسه باید کار جدی انجام شود؛ کار موضوع شناسی یک کار جدی است که باید با قدرت و تمام توان انجام شود.

مدیرسابق مرکز موضوع شناسی احکام فقهی تصریح کرد: در این گونه موسسات علمی و پژوهشی نباید وجهه اداری بر وجهه پژوهشی و حوزوی غالب شود.

وی گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که از عقبه های فکری حوزه در این موسسه استفاده شود که در اینجا باید از افراد محقق و با سابقه حوزه بهره برد؛ کارهایی که در آینده انجام می شود باید به سرعت ارایه شود.

وی افزود: عنایتی که مراجع عظام و اساتید معظم حوزه به این کار دارند ما را ملزوم می کند که از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و این فرصت خوب به تهدید منجر نشود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده فلاح زاده اظهارکرد: این موسسه باید با دفتر رهبری و مراجع عظام تقلید در ارتباط باشد تا بهترین موضوعات برای تحقیق و توسعه فعالیت ها انتخاب و کار شود.

مدیرسابق مرکز موضوع شناسی احکام فقهی تصریح کرد: چهارسال گذشته دوره نهال سازی این بوستان بود و تجربیات خاصی در این زمینه بدست آمد و به همین ترتیب باید این مسیر به خوبی طی شود؛ مبانی نظری و روش پژوهش در این عرصه باید به خوبی تبیین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha