جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش ائمه جماعات همدان

حوزه/ معاون فرهنگی دادگستری همدان، گفت: پیشگیری از وقوع جرم، یکی از وظایف قوه قضائیه است و این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد، وقتی این مسئله از طریق فرهنگ سازی در جامعه نهادینه شود، در بلندمدت نتیجه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام پیرمحمد احمدوند، معاون فرهنگی دادگستری، امروز در همایش ائمه جماعات همدان، در اداره کل تبلیغات اسلامی استان، درباره مسایل و مشکلات حقوقی مبتلا به جامعه، گفت: یکی از مسایل مبتلا به جامعه که از قدیم وجود داشته است و در حال حاضر شاید با توجه به افزایش جمعیت بیشتر شده است، عدم اطلاع مردم نسبت به قوانین و مقررات است.

وی ادامه داد: وقتی افراد جامعه نسبت به قوانین اطلاعات کافی نداشته باشند، قطعا دچار اشتباه خواهند شد، بنابراین نیاز جامعه ما در حال حاضر این است که مردم نسبت به قوانین و مقررات جاریه کشور اطلاعات لازم را به دست آورند.

معاونت فرهنگی دادگستری همدان،  ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم، یکی از وظایف قوه قضائیه است و این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد، وقتی این مسئله از طریق فرهنگ سازی در جامعه نهادینه شود، در بلندمدت نتیجه خواهد داد.

وی اضافه کرد: یکی از روش های فرهنگ سازی، همین تبلیغ و گفت و گوی چهره به چهره روحانیان و مبلغین است و روحانیان می توانند نقش مهمی را در این امر ایفا کنند و قوه قضائیه را در این امر یاری کنند.

حجت الاسلام احمدوند، تاکید کرد: احکام، منحصر به عبادات نیست و ما در اسلام احکام معامله و سیاسی نیز داریم و برای فرهنگ سازی و بالا بردن اطلاعات مردم، باید این مباحث نیز در جلسات احکامی که برای عموم برگزار می شود، گنجانده شود.

وی افزود: گاهی مردم حتی اطلاعات اولیه را نیز درباره معاملات نمی دانند و این مساله سبب ایجاد مشکلات فراوان برای مردم می شود و در بخش خانواده نیز مشکلات زیادی در بین خانواده به دلیل عدم آگاهی پیش می آید.

معاون فرهنگی دادگستری همدان، ابراز داشت: ما دست نیاز به سوی حوزه و روحانیت دراز می کنیم و از شما طلاب و روحانیان تقاضا داریم که به عنوان سربازان دینی جبهه فرهنگی، قوه قضائیه را در این امر یاری کنید.

وی در پایان گفت: قوه قضائیه در این زمینه ها طرح ها و کلاس های آموزشی برای طلاب و مبلغین علاقه مند در نظر گرفته و قوه قضائیه وظیفه خود می داند این موضوع را به عهده بگیرد و از نظر تامین استاد و سایر مسایل اقدامات لازم را انجام دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha