جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

حوزه/ مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: شهدای روحانی آبروی دین و حوزه های علمیه هستند و با خون خود سیاسی بودن دین را آموزش دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، شب گذشته در یادواره شهدای روحانی و طلبه منطقه کاشان، در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان، به غربت و تحریف دین اسلام در ادوار گذشته و قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از مصادیق تحریف دین، جدا کردن سیاست از دیانت بود و این که سیاست را جزء دین ندانیم برترین نوع بدعت است.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) با همراهی روحانیت و حضور مردم در صحنه، دین از غربت خارج شد و  به عرصه اجتماع آمد.

وی در ادامه با اشاره به تاکید قرآن بر اطاعت از پیامبر (ص) افزود: اطاعت از پیامیر (ص) این نیست که نماز بخوانیم و زکات بدهیم، چون خواندن نماز و پرداخت زکات دستور خداوند است، اطاعت از پیامبر (ص) یعنی آنجایی که امر ولایت پیامبر(ص) صادر می شود. لذا باید ولایت پذیر را در جامعه تقویت کرد.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با  گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی و طلبه، گفت: شهدای روحانی آبروی دین و حوزه های علمیه هستند و با خون خود سیاسی بودن دین را آموزش دادند .

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، شهادت را نشانه اوج حضور در جامعه دانست و ابراز داشت: شهدای طلبه و روحانی هم با نشاط فراوان درس خواندند و هم در راه دین شهید شدند، لذا باید یاد این  عزیزان را همیشه گرامی بداریم  و آنان را الگوی خود قرار دهیم .

وی به مجاهدت های شهدای مدافع حرم نیز اشاره کرد و گفت: شهدای حرم  در راه امام حسین (ع)  و دفاع از حریم اهل بیت(ع) جان خود را فدا کردند، اما متاسفانه در بعضی جاها وقتی روضه خوانده می شود در بین روضه یادی ازشهدای حرم می شود می گویند چیزی را با روضه امام حسین(ع) قاطی نکنید!! که این جای بسیار تاسف دارد.

در این مراسم همچنین، فرزند شهید روحانی مدافع حرم حجت الاسلام محمد علی قلی زاده نیز با بیان خاطراتی از این شهید عزیز، گفت: شهید قلی زاده فردی با اخلاص، عالم و سرباز ولایت بود و هیچ موقع نماز شب ایشان ترک نمی شد.

برپایه این گزارش، در این مراسم، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، خانواده های معظم شهداء، مسئولین، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران حوزوی، روحانیون، اساتید و طلاب مدارس علمیه شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق حضور داشتند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha