پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علمای بحرین

حوزه / علمای بحرین در بیانیه ای تاکید کردند:از مهمترین احتیاجات کنونی صبر ، توکل بر خدا، افزودن بر فعالیت ها، ایستادگی، مقاوت و پیدا کردن آمادگی روحی برای ایثار و جانفشانی در راه دین، عزت،کرامت و کشور است. و ما بر ادامه و استمرار حرکت مسالمت آمیز و نفی خشونت تاکید می نماییم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» علمای بحرین امروز در بیانیه ای بر وحدت صفوف مخالفین نظام آل خلیفه، مقاومت،استمرار حرکت مسالت آمیز و هوشیاری در برابر نشر شایعه ها تاکید کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحيم

(وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ ۖ وَسَتُرَدُّونَ إِلَىٰ عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ)

 حال که ما در حال عبور از مرحله ای حساس، حماسی و تعیین کننده در راه مطالبه ی عدالت هستیم ، رعایت نکات زیر ضروری ست:

وحدت کلمه و ایمان به یاری خداوند رمز پیروزی ست، باید رضای الهی،عمل به فريضه امر به معروف و نهی از منكر ، اصلاح اوضاع و دفاع از مظلوم سرلوحه بوده و در اعماق جانمان وجود داشته باشد، این همان وعده و ضمانت الهی برای هدر نرفتن خون شهدا و ضایع نشدن اعمالمان است . به موزات این واجب است در حفظ وحدت کلمه بکوشیم، هوشیار بوده از هر عملی که باعث ایجاد شکاف و تفرقه در صفوف معارضین است بپرهیزیم.

این دو شرط فوق رمز پیروزی اند، به اذن خداوند.

از مهمترین احتیاجات کنونی صبر ، توکل بر خدا، افزودن بر فعالیت ها،  ایستادگی، مقاوت و پیدا کردن آمادگی روحی برای ایثار و جانفشانی در راه دین، عزت،کرامت و کشور است.  و ما بر ادامه و استمرار حرکت مسالمت آمیز و نفی خشونت  تاکید می نماییم.

همگی باید حول رهبری حکیم و شجاعمان آیت الله عیسی قاسم حلقه زنیم بخصوص در اتخاذ تصمیم های تعیین کننده که نیازمند تشخیص و نظر شرعی علمای معروف کشورند.

باید در برابر نشر شایعه ها هوشیار و بیدار بود، باید از نسبت دادن شایعات و سخنان تلفیقی به علما پرهیز نمود و تا صحت و سندیت کلامی احراز نشده در ملأ عام آن را نشر ننمود.

 

علمای بحرین

 20 ربيع الثاني ١٤٣٨هـ

١٩ ژانویه ٢٠١٧م

30 دی ماه 1395

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha