جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تربیت فرزند

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عابدی گفت: در واقع اصلاح و تربیت فرزندان در شرایط متحول و پرتلاطم امروزي به جزء تاسی به راه و روش اهل بیت (ع)امکان پذیر نیست.

 به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، در افتتاحیه  دوره تربیت مربی کودک حوزه استان فارس، این دوره  که به همت معاونت تبلیغ فارس برگزار شده بود  را  امری ضروری  عنوان و  تربیت را از اهداف والای حوزه های علمیه دانست.

مدیر حوزه علمیه فارس افزود: مبلغین و روحانیون با یادگیری مفاهیم و نوع ارتباط گیری با کودکان و نوجوانان، می توانند این قشر را به اسلام و دستورات ناب اسلامی که در کتاب و سنت پیامبر و اهل بیت (ع) به ان تاکید شده بهتر و روان تر به آموزش دهند .

وی با تاکید بر اینکه در واقع اصلاح و تربیت فرزندان در شرایط متحول و پرتلاطم امروزي به جزء تاسی به راه و روش اهل بیت(ع)امکان پذیر نیست، بیان داشت: در دوران جاهلیت  دختران را زنده به گور می کردند اما با آمدن  اسلام، به وجود فرزند بها داده شد بطوریکه امروزه از  تربیت  فزند  بعنوان یکی از  اساسی ترین  میراث اسلام و اهل بیت(ع) یاد می گردد.

عضو شورای حوزه علمیه فارس گفت: همان طور که در روایات وارده شده از پیامبر اکرم(ص) می خوانیم که میراث خداوند به بنده مؤمنش فرزند صالح است، لذا  توجه به امر تربیت بسیار مهم بوده و نباید از آن غافل شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha