پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی-دیدار با خانواده شهدا

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار دو خانواده شهید و جانباز گفت: شهدا به سیره و سنت اهل ‌بیت(ع) عمل کرده و از روحیه‌ ایثار و شهادت طلب امام حسین(ع)، الگوبرداری کردند، لذا در دنیا و آخرت رستگار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، به مناسبت دهه مبارک فجر، امروز به همراه معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با خانواده شهید «عباسی شهرستانکی» و نیز «حسین رشوند»، جانباز و زندانی سیاسی قبل از انقلاب دیدار کردند.

در این دیدار امام جمعه قزوین با اشاره به کار بزرگ شهدا گفت: شهیدان قطره قطره خونشان را به گران‌ترین و بالاترین قیمت، به خدا فروختند و معامله پُرسودی را با خداوند انجام دادند.

 وی افزود: شهدا به سیره و سنت اهل ‌بیت(ع) عمل کرده و از روحیه‌ ایثار و شهادت طلب امام حسین(ع)، الگوبرداری کردند، لذا در دنیا و آخرت رستگار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اهمیت خاطرات پدر و مادر شهدا از فرزندان خود عنوان کرد: هر خاطره‌ای از پدر و مادر شهید، قطعه‌ای از پازل انقلاب اسلامی است و وقتی همه آنها در کنار هم قرار می‌گیرد، نقش بزرگی از حضور مردم در این انقلاب نشان داده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام، آرامش کنونی این کشور را بر نمی تابند و شهدا با نثار خون خود، آرامش و امنیت را در کشور حاکم کردند.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به آیه 20 تا 27 سوره «یس» گفت: در این آیات خداوند از ویژگی های کسانی سخن می گوید که خود را در راه خدا به خطر انداختند و در این مسیر از جان خود می گذرند و به مقام رفیع شهادت نایل می شوند.

وی تصریح کرد: فردی که به شهادت می‌رسد، بلافاصله به او می‌گویند، وارد بهشت شود و شهید پاسخ می‌دهد، ای کاش قوم و خانواده من می‌دانستند که چه قدر پروردگارم مرا مورد آمرزش و درعالی‌ترین مقامات کرامت انسانی قرار داده است.

حسین رشوند جانباز و زندان سیاسی قبل از انقلاب نیز با اشاره به خاطراتش، استقامت و مقاومت زندانیان در برابر شکنجه ها را بی نظیر توصیف کرد و گفت: اگر ما در داخل کشور با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته باشیم، دشمنان هرگز نخواهند توانست به ما ضربه بزنند؛ به همین دلیل باید روز به روز بر انسجام و یکپارچگی ملت افزوده شود.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha