پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کارگر

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد از تأسیس و راه اندازی اولین مدرسه علمیه شهرستان اشکذر به نام «فاطمیه» ویژه بانوان، در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد اظهار کرد: با توجه به فقدان مدرسه علمیه برادران و خواهران در شهرستان اشکذر و درخواست اهالی محترم آن شهرستان و معرفی مؤسس، طی ماههای گذشته مکاتبات و رایزنی های مکرّر با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران  انجام شد که با اعلام  موافقت نهایی و صدور مجوز تأسیس، ان شاء الله شاهد افتتاح اولین مدرسه علمیه شهرستان اشکذر با نام فاطمیه در دهه فجر انقلاب اسلامی خواهیم بود.

وی افزود: قبل از شروع سال تحصیلی 95-96 ثبت نام اولیه انجام شده بود که طی روزهای گذشته با انجام مصاحبه از داوطلبان قبلی و نیز اطلاع رسانی به علاقه مندان جدید در سطح شهرستان و نمازجمعه برای ثبت نام، آمار نهایی بیش از 30 طلبه پس از طی مراحل مصاحبه مشخص شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد تصریح کرد: مؤسس این مدرسه علمیه را حجت الاسلام فهیم نیا  و مدیریت این مدرسه با اعطای حکم مدیریت، خانم اعظم دهقانی عهده دار خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: تا کنون مراحل تجهیز مکان مدرسه، جذب استاد و کادر اداری برای افتتاح رسمی انجام شده است که امیدواریم شاهد فعالیت تأثیرگذار اولین مدرسه علمیه شهرستان اشکذر با عنوان «فاطمیه» باشیم.

وی بیان کرد: نشست هماهنگی و برنامه ریزی با حضور مؤسس مدرسه فاطمیه اشکذر به میزبانی مرکز مدیریت استان و با حضور معاونان این مرکز تشکیل شد و برنامه ها و پیشنهادهای لازم برای راه اندازی سریع و انجام مراحل ثبت نام و.. برای آغاز تحصیلی در نیمسال دوم مصوب شده است.

برپایه این گزارش، هم اکنون بانوان طلبه در ۱۹ مدرسه علمیه خواهران استان در تمام سطوح حوزوی امتحانات پایان نیمسال تحصیلی 95-96 را می گذرانند و ثبت نام اینترنتی سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران در سطح استان یزد از 15 بهمن آغاز می شود.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha