چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ اجلاسیه بسیج اساتید و نخبگان حوزه

حوزه/ اگر با قدرت در مقابل دشمنان سخن بگویم و حرکت کنیم، نباید شاهد باز شدن سفارت انگلیس وسخنان بی پایه واساس آنها در مورد بنیه دفاعی یعنی موشک بود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در هفتین اجلاسیه  اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم که در دفتر معظم له  در قم برگزار شد، با اشاره به بسته  شدن سفارت انگلیس در فتنه سال 88 گفتند: نباید در مقابل دشمنان سستی نشان داد، اگر سستی نشان دهیم باید منتظر عواقبی مانند باز شدن سفارت انگلیس و فتنه و ایجاد تفرقه سیاست مداران این کشور بود، اگر با قدرت در مقابل دشمنان سخن بگوییم و حرکت کنیم نباید شاهد سخنان بی پایه واساس آنها در مورد بنیه دفاعی یعنی موشک بود.

این مرجع تقلید بابیان اینکه باید برای ربا و سودهای بانک درکشور فکری کرد، گفتند: حوزه باید با شجاعت در برابر همه جریانها بایستد؛ درکشور تنها یک اراده باید پایدار باشد و آن  هم اراده ولی فقیه است، غیر این نباید باشد.

 حضرت آیت الله نوری همدانی بابیان اینکه مسئله ولایت فقیه و رهبری از مسائل مهم در دین و اسلام، قرآن و روایات است گفتند: نقش رهبری و ولایت فقیه در همه مسائل غیر قابل انکار است و تاکنون هم این گونه بوده است.

این مرجع تقلید افزودند: در طول تاریخ اسلام این نقش را پیامبران و ائمه طاهرین(ع) برای هدایت جامعه داشتند و در کنار هدایت به مبارزه با طاغوتیان می پرداختند و مردم را نیز علیه دشمن بسیج می کردند.

معظم له نقش علما را در حوادث بسیار تاثیرگذار دانستند و عنوان کردند: علما در همه حوادث مانند جنگ صلیبی، حمله مغول، روسیه،  جریان تنباکو تا انقلاب در میدان بودند و با قلم  و گفتار خود جامعه را هدایت می کردند.

 ایشان مهمترین ارکان انقلاب را، اسلام، ولایت فقیه  و مردم عنوان کردند و افزوند: امام راحل یگانه شخصیتی  بود که توانست انقلابی را با گستردگی نفوذ زیاد در منطقه و بین الملل پایه گذاری کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی مهمترین نقش بسیج اساتید و روحانیت را تبیین ارکان انقلاب در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ، تبیین اهداف امام راحل ونقشه دشمن دانستند.

 معظم له مهمترین شاخصه های انقلاب را ، دشمن شناسی، دین شناسی، اسلام شناسی وحفظ عزمت اسلام برشمردند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha