چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت آیت‌ الله نوری همدانی

حوزه/حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: مردم باید به سمت بقاع متبرکه جذب شوند و فعالیت‌های فرهنگی با محوریت این اماکن صورت بگیرند تا شاهد نشر و تبیین بیشتر معارف شیعی در جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت‌الله نوری همدانی امروز در دیدار مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و اعضای ستاد بزرگداشت امامزاده جلال‌الدین اشرف(ع) با اشاره به حکومت‌های شیعی در تاریخ ایران گفتند: آل بویه از نخستین حکومت‌هایی بود که خدمت بزرگی به فرهنگ اهل بیت(ع) داشت؛ البته پیش از شکل‌گیری آل بویه، زمینه‌سازی خوبی برای گسترش مکتب تشیع در دیلمان صورت گرفته زیرا نمی‌توان بدون پیش زمینه کافی، حکومتی بزرگ شکل داد و به ترویج یک مکتب پرداخت.

ایشان با بیان اینکه امروز بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب، هر یک از بقاع متبرکه باید به مرکز فرهنگی تبدیل شوند خاطر نشان ساختند: برخی از امامزادگان فرزندان بلاواسطه ائمه اطهار(ع) هستند که از آن جمله می‌توان به سید جلال‌الدین اشرف(ع)، شاهچراغ(ع) و حضرت معصومه(س) اشاره کرد.

معظم له ادامه دادند: مردم باید به سمت بقاع متبرکه جذب شوند و فعالیت‌های فرهنگی با محوریت این اماکن صورت بگیرند تا شاهد نشر و تبیین بیشتر معارف شیعی در جامعه باشیم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی عنوان کردند: لازم است افرادی با سواد، آشنا با اوضاع زمانه و انقلابی در رأس امور فرهنگی قرار گیرند زیرا انقلاب اسلامی دارای آرمان‌هایی است که ترویج آنها در همه دوران‌ها ضروری است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه برای حفظ پیام انقلاب و حرمت خون شهیدان باید تلاش کنیم خاطرنشان کردند: نهاد نماز جمعه دارای جایگاه و اهمیت خاصی در سطح جامعه است و باید از ظرفیت آن به درستی استفاده کرد تا شاهد ترویج گفتمان انقلاب باشیم.

معظم له حوزه‌های علمیه را از دیگر نهادهای تاثیرگذار در گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی دانستند و افزودند: در فضای بعد از پیروزی نهضت که انقلاب توانست امید به آزادی و پیشرفت را در دل همه مظلومان عالم تقویت کند، نمی‌توان نسبت به گفتمان انقلابی بی تفاوت بود بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تاکید مجدد بر ایجاد و تقویت مراکز فرهنگی در بقاع متبرکه با حضور روحانیون و مبلغان آگاه و دانشمند تصریح کردند: گزینش و بکارگیری اینگونه افراد یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و ادارات کل آن در استان‌هاست؛ لازم است ثمرات و برکات انقلاب اسلامی را به نسل جوان گوشزد کنیم و علاوه بر این شناخت و جلوگیری از آسیب‌هایی که متوجه جامعه و انقلاب هستند نیز ضروری است.

ایشان در پایان قم را آشیانه اهل بیت(ع) دانستند و گفتند: به برکت وجود این شهر، امامزادگان بسیاری به قم و ایران مهاجرت کردند و در شهرهای مختلف ساکن شدند و امروز آرامگاه آنها ملجأ و پناهگاه شیعیان شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha