چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ باید به این افراد و دولت مردان عربستان گفت، اسلام مرز و جغرافیا نمی شناسد و هرجا مسلمانی نیاز به کمک دارد همه باید کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مهندسین شهر سازی استان قم بر حضور حداکثری مردم در روز 22 بهمن تاکید کردند.

این مرجع تقلید افزودند: 22بهمن روز بسیار مهمی برای کشور است، در این روز همه قدرت ایران و انقلاب و عزت مردم ایران اسلامی را خواهند دیدند.

ایشان اظهار داشتند: مردم در روز 22 بهمن با حضور خود، پاسخ دندان شکن به یاوه گویی های ترامپ خواهند داد و نشان می دهند که  آحاد ملت تا آخرین نفس از انقلاب خود حمایت خواهد کرد.

این مرجع تقلید بابیان اینکه فردا روز حساسی برای انقلاب و نظام ایران است گفتند: بعضی به ایران اسلامی ایراد می گیرند، چرا از کشورهای اسلامی دیگر حمایت می کنید و  به همین دلیل ایران را به تروریسم و دخالت در امور کشورهای دیگر متهم می کنند.

معظم له بیان داشتند: باید به این افراد و دولتمردان عربستان گفت، اسلام مرز و جغرافیا نمی شناسد و هرجا مسلمانی نیاز به کمک دارد همه باید کمک کنند.

ایشان افزودند: دولت مردان عربستان، ایران را که از ملت مظلوم و مسلمانان حمایت می کند این کار را دخالت در امورکشور می دانند و متهم به تروریسم بودن می کنند، ولی یکی نیست از دولت مردان عربستان سؤال کند، اگر کار ما دخالت است، پس کار شما  که نمی گذارید مسلمانان به زیارت قبور پیامبر (ص) وائمه(ع) بقیع بروند  چه چیزی است و تاکید بر پاسداشت فاطمی این حق را از مسلمانان گرفته اید.

معظم له با بیان اینکه در ایام فاطمیه قرار داریم بر پاسداشت این ایام تاکید کردند و افزودند: جامعه اسلامی با تکیه بر ارزش های دینی به پیشرفت رسیده است.

حضرت آیت الله  نوری همدانی بابیان اینکه برای هر انسانی درابعاد فردی و اجتماعی مسئولیت تعیین شده، افزودند: در اسلام مرز تعیین نشده است و این تعیین نشدن نشان می دهد همه مسلمانان نسبت به یکدیگر  مسئولیت دارند.

ایشان گفتند: مسئولیت دیگر، مدیریت و کار است، مسئولیت امانتی است که به گردن مسئولین است و باید در عرصه خدمت رسانی طوری عمل کنند که بتوانند از عهده مسئولیت خود به درستی بر بیایند.

این مرجع تقلید از خالی شدن فقیه و عالم و انسان های مسئولیت پذیر از شهرها انتقاد کردند و تربیت فقیه و عالم در حوزه تاکید کردند.

معظم له با بیان اینکه باید به قم که امر القرای جهان اسلام است، توجه ویژه ای شود، عنوان کردند: باید فعالیت ها طوری باشد که قم به جایگاه اصلی خود برگردد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha