شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ اگر آموزه ها برگرفته از دین باشد، قطعا به سراغ الفاظ و اصطلاحات بی پایه و اساس غرب نخواهیم رفت و گوش مان را به الفاظ غرب و رئیس جمهورآمریکا هم نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه»، حضرت  آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور استان قم با بیان اینکه مهمترین پیام انقلاب این است که در زمین های طراحی شده از سوی دشمن نباید بازی کرد، گفتند: جدایی حوزه از دانشگاه از همان برنامه های  دشمن است و هنوز این مشکل در جامعه وجود دارد. 

این مرجع تقلید افزودند: در گذشته همه علوم از اسلام نشأت می گرفت و غرب هویتی نداشت، ولی بعدا با طراحی دشمنان،‌ فضای قبلی دچار  افول و غروب شد و با روی کار آمدن کمونیسم، فرهنگ عوض شد.

معظم له با بیان اینکه لازم است فضایی که   اسلام به وجود آورد و باعث ترقی جامعه شد برگردد  عنوان کرد: با برنامه ریزی درست و حساب شده می توان به زمان رونق علوم اسلامی برگشت.

 ایشان بابیان اینکه دانشگاه های کشور از همان علوم غربی استفاده می کنند و هنوز این مشکل وجود دارد، گفتند: دانشگاه هم باید مانند حوزه باشد و علوم خود را از دین غنی اهل بیت(ع) استخراج کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بابیان اینکه حوزه علم و عمل را با هم دارد و هر زمان و مکانی احساس تکلیف کند به میدان می آید و فریاد خود را از ظلم  و فساد  اعلام خواهد کرد افزودند: اگر دانشگاه هم مانند حوزه رفتار کند دیگر شاهد مسائلی مانند  حادثه سال  88 و الفاظی مانند آشتی ملی نخواهم بود.

 معظم له بیان داشتند: اگر آموزه ها برگرفته ازدین باشد، قطعا به سراغ الفاظ و اصطلاحات بی پایه واساس غرب نخواهیم رفت و گوش مان را به الفاظ  غرب و رئیس جمهور آمریکا  هم نخواهیم داد.

 ایشان افزودند: اگر جامعه و مراکز علمی با هم متحد باشند، مطمئنا یکی از آثار آن پیشرفت و عزت اسلام و انقلاب خواهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha