پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به حضور بی فایده سران اقتصادی غربی در ایران بیان کردند: آنها به دنبال سود خود هستند و دل شان برای ما نمی سوزد، پس باید به دنبال اتکا به خود باشیم تا رشد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت  آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار جمعی از مدیران اتاق بازرگانی و تعاون با بیان این که مساله اقتصاد، در اسلام همچون سایر ابعاد دارای اهمیت است گفتند: چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، امروزه جنگ نظامی تمام شده و جنگ اقتصادی مد نظر قرار گرفته است، دشمنان ما سعی می کنند با بوجود آوردن جریان هایی، اقتصاد ما را فلج کرده و حکومت اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند.

معظم له بیان کردند: امام صادق(ع) فرمودند، مردم به سه عنصر به جدی نیازمند هستند و حکومت ها باید این سه موضوع را برای مردم ایجاد کنند؛ این سه عنصر شامل امنیت، عدالت و فراوانی نعمت و اقتصاد پویا و ارزانی است.

حضرت آیت الله  نوری همدانی اظهارکردند: اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب روی این مساله تاکید خاص دارند، نیازمند تقویت بخش خصوصی است؛ توسعه دادن این بخش به این معنی است که دولت تنها حق نظارت و اشراف دارد.

دولت نباید بخش اقتصاد را به عهده بگیرد

ایشان گفتند: دولت نباید بخش اقتصاد را به عهده بگیرد، بلکه باید نظارت و اشراف داشته باشد؛ در روزهای اول دولت یازدهم بنده به ایشان گفتم که هر جنسی که تولید می شود، محاسبه دقیقی روی آن انجام شود و برای آن قیمت عادلانه تعیین کنید و همین جنس را با همین قیمت در سراسر کشور ارایه دهید، ولی متاسفانه این عنصر عملی نشد.

ایشان تصریح کردند: یکی از مشکلات بزرگ اقتصادی در کشور، عدم نظارت کافی روی امور اقتصادی است؛ نباید نرخ را به خود اشخاص واگذار کرد، زیرا این نرخ گذاری باید به شکل کارشناسی تعیین شود.

معظم له بیان کردند: قاچاق، از مهمترین مشکلات اقتصادی کشور است که ضربات بسیاری به اقتصاد کشور وارد کرده است؛ باید به سمتی پیش برویم که تولیدات در کشور انجام شود تا به قاچاق دچار نشویم.

حضرت آیت الله نوری همدانی ا گفتند: بانک ها به دلیل اینکه ثروت عمومی را در دل خود جای داده اند می تواند واسطه بین مردم و فعالان اقتصادی باشند؛ بانک ها نباید خودشان وارد فاز تجارت شوند.

 ایشان تصریح کردند: بانک ها وضعی ایجاد کرده اند که مردم و سرمایه گذاران پول های خود را به آنها می دهند و سود می گیرند و به همین خاطر بسیاری از کارگران بیکار می شوند.

بارها اعلام کرده ایم که دیرکرد وام حرام است

معظم له بیان کردند: بارها اعلام کرده ایم که دیرکرد وام حرام است ولی گوش نمی دهند؛ متاسفانه هر روز نیز نام این کارها را تغییر می دهند و نام های خاصی روی این کار حرام می گذارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهارکردند: بحث دیرکرد وام در زمان امام راحل نیز مطرح شد و امام فرمودند، دیرکرد وام باید از پیش تعیین شود و اعلام شود که اگر این پول را در زمان خود ندهید یک مقدار جریمه خواهید شد و این مقدار جریمه نیز تنها یک بار باید اخذ شود، ولی امروز این دیرکردها به اقسام و بارهای متمادی از مردم اخذ می شود که کاملا حرام است.

ایشان گفتند: 99 درصد ربا دهنده هستند و یک درصد کشورهای غربی ربا گیر هستند و این یک درصد با سرمایه خود از این دولت ها حمایت می کنند؛ اینها باید تجربه ای باشد که ما به دنبال اقتصاد اسلامی برویم.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: این همه فعال اقتصادی از کشورهای اروپایی به ایران آمدند، ولی سودی برای ما نداشت؛ زیرا آنها به فکر خود و کشور خود هستند و به دنبال رفع مشکلات ما نیستند و به همین دلیل باید خودمان سعی کنیم که اقتصاد را درمان کنیم.

اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و عمل است

معظم له بیان کردند: اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و عمل است؛ امروز مردم ما از گرانی و بیکاری رنج می برند و فعالان دولتی و خصوصی اقتصاد باید این مشکلات را رفع کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha