یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام علیرضا تراشیون

حوزه / کارشناس و مشاور حوزوی خانواده با اشاره به ضرورت اهمیت به جوانان و نوجوانان گفت: باید به فرزند خود استقلال دهیم و سبب دلگرمی او به خانواده و پدر و مادر شویم و نگذاریم فرزندان به زور بخواهند استقلال طلب شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون استاد و دانش پژوه حوزه علمیه قم و کارشناس مسایل خانواده در بیست و چهارمین سلسله نشست های خانواده که امروز  در سالن اجتماعات حوزه علمیه  همدان، برگزار شد به عوامل مهم در تحکیم خانواده پرداخت.

وی  با اشاره به اینکه جامعه و هسته مرکزی آن که خانواده است بیان داشت: مهم ترین بخش خانواده زن و مرد و رابطه میان آن دو است و هر چه ما بتوانیم بین این دو تحکیم برقرار کنیم سبب تعالی و رشد جامعه شده ایم.

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به آسیب های موجود در جامعه تاکید کرد: اگر خانواده آسیب ببیند سبب آسیب مستقیم جامعه می شود، لذا باید خانواده در مسیر حل مشکلات قدم بگذارد که این خود یک جهاد و ارزش است.

وی ادامه داد: اگر کسی در صدد رفع مشکلات درون خانواده خود بود فردی موفق است ولی اگر خود جزیی از مشکل قرار گیرد و آتش دشمنی و کینه را بیافزاید چه بسا که وارد آتش جهنم می شود.

کارشناس مسائل خانواده با اشاره به مسئولیت پذیری در خانواده خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری یعنی اهمیت به حق طرف مقابل است، البته این تمام مساله نیست و آنچه که برای مهم است و باید به آن توجه کنیم حقوق اخلاقی نسبت به یکدیگر را باید رعایت کنیم.

وی ادامه داد: زن وظیفه شرعی ندارد که خانه را تمیز کند و به فرزندان رسیدگی کرده و آشپزی کند ولی اگر زنی این افعال را انجام ندهد مسئولیت اخلاقی خود را به خوبی انجام نداده است.

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به اهمیت حریم خصوصی در خانواده ها ابراز داشت: زوجین باید در خانواده زمینه دخالت دیگران را فراهم نکرده و استقلال را در محیط خانواده فراهم آورند.

وی در ادامه با اشاره به معنای دخالت گفت: دخالت یعنی تصمیم سازی دیگران و همچنین با توجه به عدم رضایت یک طرف یا طرفین مجبور به پذیرش مساله در زندگی شویم.

حجت اسلام تراشیون در ادامه  با اشاره به ضرورت اهمیت دوران  نوجوانانی گفت: باید به فرزند خود استقلال دهیم و سبب دلگرمی او به خانواده و پدر و مادر شویم و نگذاریم فرزندان به زور بخواهند استقلال طلب شوند.

این کارشناس خانواده  بیان داشت: اگر اعتماد بین والدین و فرزند از بین برود نتیجه اش  رفتار های نامناسب و عدم رضایت از همدیگر می شود  که این خود آسیب بزرگی است.

وی در پایان با اشاره به جهان بینی اسلامی در رابطه با خانواده گفت: انتخاب درست و بادقت بدور از وسواس، داشتن مهارت برای مدیریت زندگی و صبر در مشکلات و تحمل یکدیگر در صورت عدم فحشا از مهم ترین مسایل زندگی موفق است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha