چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علیرضا تراشیون

کارشناس مسائل تربیتی گفت: افراد شاد دارای نشانه هایی همچون سیمایی شاد، جنب و جوش و فعالیت، تفکر منطقی، دارای قدرت تصمیم گیری و حل مسئله، مقبولیت در معاشرت، امیدوار و پر استعداد می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، شب گذشته در بیست و ششمین جلسه از سلسله مباحث سبک زندگی ایرانی اسلامی، در مجتمع آموزشی علمی همدان گفت: محققان طی بررسی هایی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که بیماری های موجود در جامعه همچون درد مفاصل، ناراحتی اعصاب و روان و ... ناشی از غم و افسردگی درونی است.

وی در ادامه افزود: "شادی و شادمانی" در لغت به معنای خوشحال بودن و خوشوقت بودن است، ولی در اصطلاح به معنای احساس رضایت مندی از زندگی و عدم احساس گناه و رها بودن وجدان است.

کارشناس مسائل تربیتی ادامه داد: ارسطو یکی از دانشمندان یونان باستان شادی و شادمانی را با توجه به افراد جامعه به سه قسم تقسیم می کند، گروه نخست افراد عادی که شادی را به لذت جویی و خوش بودن تعبیر می کنند، گروه دوم افراد موفق که شادی را به عملکرد خوب تعبیر کرده اند و گروه سوم دانشمندان که شادی را به زندگی متفکرانه تعبیر کرده اند.

 وی در ادامه افزود: شادی در معنای اول و در نظر مردم عادی فقط کار مُسکّن را می کند که متاسفانه شادی های موجود در رسانه ها نیز از این نوع شادی ها است، ولی شادی در معنای دوم و سوم برای افراد موفق و دانشمند سبب شاد زیستن آنها در هر لحظه زندگی می شود.

حجت الاسلام تراشیون افزود: امروزه در جوامع بشری باید معنای درستی از شادی تبیین شود و اصحاب رسانه به خصوص رسانه ملی باید با هدف های کلان و سیاست های دینی برنامه سازی کند.

وی در ادامه گفت: امروزه در جوامع بشری در پشت پرده اثر های هنری و فیلم هایی که می سازند هدف هایی همچون نهادینه کردن فرهنگی که می خواهند و یا آن سیاستی را که دنبال می کنند  قرار دارد.

کارشناس مسائل تربیتی خاطرنشان کرد: افراد شاد دارای نشانه هایی همچون سیمایی شاد، جنب و جوش و فعالیت، تفکر منطقی، دارای قدرت تصمیم گیری و حل مسئله، مقبولیت، لذت در معاشرت، امیدوار و پر استعداد می باشند.

وی در پایان با اشاره به مهارت های به دست آوردن شادی در زندگی، گفت: باور به اینکه ما می توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم و همچنین نظم ،فعالیت بدنی، عبادت و کمک به دبگران می تواند انسان را در کسب شادی در زندگی کمک کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha