پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی بابیان اینکه حوزه علمیه در امتداد حوزه علمیه پیامبر(ص) وائمه طاهرین(ع) است ،گفتند: باید با تلاش و کوشش سعی کردهمانند ائمه اطهار(ع) در جامعه اثر گذار بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر  امروز در دیدار جمعی از طلاب وفضلای خواهر حوزه علمیه بوشهر و تهران گفتند: آل سعود و بحرین ساخته شده  اسرائیل و امریکا است به همین دلیل باید درمقابل برنامه ضد انقلابی آنها، بیدار وهوشیاری بود.

معظم له بابیان اینکه حوزه علمیه در امتداد  حوزه علمیه پیامبر(ص) وائمه طاهرین(ع) است گفتند: باید با تلاش و کوشش سعی کردهمانند ائمه اطهار(ع) در جامعه اثر گذار بود.

 ایشان  با بیان اینکه تفقه دردین و شناساندن اسلام ناب به جهانیان از همه مباحث مهم ونیاز اساسی حوزه است، طلبگی را نعمت بزرگ برشمردند و بر قدر دانستن این نعمت تاکید  کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه طلبگی نیازمند به عواملی چون اخلاص ، داشتن  تقوا، اراده قوی، همت بلند و رسیدن با بالاترین درجات اخلاق، نظم و قوی شدن در علوم پایه  حوزه است، اظهار داشتند: علم به وسیله اخلاص وتهذیب  نفس هویت پیدا می کند.

معظم له با تاکید براینکه جهاد و تبلیغ دو سلاح انبیاء الهی برای ابلاغ دین بوده، افزودند: روحانیت که ادامه راه انبیاء الهی است لازم است با  این دو ابزار دین را ترویج کند.

 ایشان بر برگزاری کرسی درس اخلاق در حوزه  تاکیدکردند و آن  را درشرایط کنونی ضروری دانستند.

 این مرجع تقلید با بیان اینکه طلبه ای در فعالیت خود موفق است که ابتدا خودمتخلق به اخلاق باشد، افزودند: تبلیغی اثر بخش و مفید است که گوینده و متکلم آن عامل به عمل باشد.

ایشان بر هجرت طلاب به شهرها وروستا تاکید و ازعدم هجرت طلاب برای انتقال مفاهیم دینی  انتقاد کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان  برلزوم تربیت  فقیه در حوزه تاکید کردند و با اشاره به شخصیت امام راحل ،ابراز داشتند: امام راحل شخیصت انقلابی بود که توانست هیمنه دو ابر قدرت غرب و شرق را درهم بشکند و  مردم دنیا  را نسبت به اهداف استعمارگران بیدار وهوشیار کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha