جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برنامه‌های دهه فجر

حوزه / ‌برنامه‌های دهه فجر ویژه زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود تا این گروه از زائران بتوانند با آرمان های انقلاب اسلامی آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، محمد جواد هاشمی‌نژاد، مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی  ‌برنامه‌های دهه فجر ویژه زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: این مجموعه از برنامه‌ها با هدف افزایش بینش و شناخت این گروه از زائران نسبت به انقلاب اسلامی ایران، پیام‌های امام خمینی(ره) و نیز بیداری اسلامی برپا می‌شود و بدین‌ترتیب آنان می‌توانند با بهره‌گیری از این تعالیم تلاش گسترده‌ای برای پویایی جهان اسلام با خود به کار گیرند.

 وی با اشاره به این ویژه برنامه‌ها عنوان کرد: مسابقات ویژه زائران غیرایرانی با موضوعاتی همانند: «عدالت گستری و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج)»، «انقلاب اسلامی و توسعه فرهنگی»، «عدالت و تمدن اسلامی»، «انقلاب اسلامی و وحدت و انسجام امت اسلامی» از جمله ویژه برنامه‌هایی است که به زبان‌های مختلف اردو و عربی و ... برگزار شده و موجب می‌شود تا زائران به اطلاعات فراوانی درباره این موضوعات دست یابند.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه دهه فجر با عنوان«به سوی پیشرفت» با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نمونه‌ای دیگر از این فعالیت‌هاست که در حرم مطهر رضوی در رواق دارالرحمه هم‌اکنون در حال اجراست.

هاشمی نژاد با اشاره به برگزاری دو همایش در طول این دهه بیان کرد: همایش «کوثر مقاومت» ؛ همچنین همایش«تأثیر انقلاب اسلامی در همگرایی جریان‌های شیعی در بستر آینده‌پژوهی و مهدویت» ویژه دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد و نیز همایش«راهکارهای وحدت شبهه قاره هند با نگاهی به آموزه‌های انقلاب اسلامی» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در دهه فجر ویژه زائران غیرایرانی حرم رضوی برپا می‌شود.

وی بیان کرد: تلاش شده تا در مراسم‌ سخنرانی‌های گوناگون ویژه این گروه از زائران محوریت موضوع به انقلاب اسلامی ایران اختصاص یابد تا بسیاری از زائران در بخش‌های مختلف بتوانند از این فضای مقدس بهره معنوی فراوانی را با خود به همراه برند.

لازم به یادآوری است؛ تمامی این برنامه‌ها از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha