جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در همایش سنگر فیروزه های

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین با تاکید بر ضرورت احیای جایگاه محوری مساجد، گفت: انقلاب از حوزه علمیه و مساجد شروع شد و حراست از آن تکلیف ملی و دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، ظهر امروز در همایش "سنگر فیروزه ای" که در سالن اجتماعات امیرالمومنین(ع) مسجد النبی(ص) برگزارشد، به تاثیر گذاری نهاد مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: مسجد به عنوان یک مرکز فرهنگی نقش اثر گذاری در پیروزی انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس داشت.

وی افزود:  مسجد نقشی بسیار تعیین‌کننده ای در پیشبرد انقلاب دارد و اگر کارکرد مساجد نبود، انقلاب به جایی نمی‌رسید و این نظام مقدس ولایی هم ایجاد نمی‌شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: روحانیت در سازماندهی و بسیج توده ها به شیوه های گوناگون و از طریق مساجد، اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم، پخش اعلامیه ها، مراسم مذهبی و عزاداری در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری را ایفا کردند.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: انقلاب از حوزه های علمیه و فعالیت روحانیون در مساجد شروع شد، چرا که جلودار و رهبر این انقلاب نیز شخصیتی مثل امام(ره) است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر تاثیر مدیریت و رهبری امام خمینی(ره) در به صحنه آوردن اقشار مختلف مردم، عنوان کرد: بعد از بصیرت افزایی و آگاهی بخشی که توسط امام(ره) و حوزه های علمیه و  روحانیت انجام گرفت، کم کم دیگر اقشار مردم نیز به ندای امام و روحانیت، لبیک گفتند و به میدان آمدند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان بر ضرورت صیانت از انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: صیانت از انقلاب تکلیف عمومی است، اما در این بین طلاب و روحانیون مسئولیت سنگین تری بر عهده دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha