جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام طاهری خرم آبادی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: در دوران گذشته با اینکه ظلم آن رژیم مشهود بود اما کشورهای مختلف نسبت به ظلم رژیم پهلوی سکوت کرده بودند و رژیم شاهنشاهی به دنبال این بود که قدرت خود را به رخ اسلام و آموزه‌های دینی بکشد و مراجع تقلید را منزوی کند که نتوانست و مردم در سرنوشت خود هیچ جایگاهی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم‌آبادی امشب در آیین جشن انقلاب اسلامی در مسجد امام زین العابدین(ع) اظهارداشت: یکی از معیارهای ارزیابی دولت ها و نظام های سیاسی، قدرت اقتصادی آن نظام ها است، چیزی که ایران در دوران شاهنشاهی وضعیت مناسبی نداشت و در شرایط کنونی به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری یکی از قدرت های برجسته عرصه بین الملل هستیم.

وی با بیان اینکه ملت ایران هیچ اختیاری در دوران رژیم شاهنشاهی نداشته است، افزود: انقلاب اسلامی معادلات منطقه‌ای را بر هم زده است و همگان مشتاق هستند که برای رفع مشکلات منطقه از یاری ایران اسلامی استفاده کنند و همگان اذعان دارند باید برای حل مشکلات منطقه با نظر ایران اسلامی به نتیجه برسند.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری خرم‌آبادی از قدرت بین‌المللی نظام اسلامی به عنوان یکی از ویژگی‌های عزت‌آفرین برای ملت ایران اسلامی توصیف کرد و اظهارداشت: اکنون با وجود مشکلات مختلف حرکت به سمت عزت است به همین علت، ملت ایران به صورت مستمر در انتخابات شرکت کرده و در سرنوشت خود حاکم است و رهبری این کشور نیز به صورت غیر مستقیم با رای مردم انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه درآمدهای ایران در داخل هزینه می‌شود، گفت: اکنون فرهنگ دینی در حال رواج است و در حوزه سیاست خارجی ناتوانی دشمن و قدرت نظام اسلامی به خوبی قابل مشاهده است، نباید نسبت به این جایگاه کفران نعمت کنیم، ما امروز در حوزه‌های مختلف به رشد چشمگیری رسیده ایم و در شرایط کنونی دنیا متوجه نعمت نظام اسلامی شده است و به این نتیجه رسید که نظام اسلامی مبتنی بر فقه می‌تواند جامعه بشریت را بر اساس عدالت مدیریت کند.

استاد حوزه  بیان داشت: در شرایط کنونی به صورت گسترده به وحدت کلمه نیازمند هستیم و این در حالی است که سم کارساز دشمن دوقطبی شدن مردم است در حالی که مردم باید به صورت متحد با تبعیت از رهبری در مسیر واحدی حرکت کنند و هر فردی که در مسیر تفرقه عمل کند خائن به انقلاب، اسلام و خون شهداست چرا که نباید میان مردم اختلاف باشد تا دشمن بتواند از این اختلاف سواستفاده کند.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری خرم‌آبادی با تاکید بر اینکه تسلط دشمن نابودی همه داشته‌های اسلام را به دنبال دارد، اظهارداشت: مسئولان نظام اسلامی رسالت جدی در رسیدگی به مشکلات مردم را بر عهده دارند هر چند انتظار معجزه نداریم اما این افراد باید تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام دهند چراکه بیکاری، طلاق و دیگر مشکلات نارضایتی‌ مردم را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه اسلام در سطح جهانی به پیروزی رسیده است، افزود: باید با عملکرد مشروع خود حکومت را در سطح بین‌الملل معرفی کنیم تا همگان نسبت به برکات ترویج آموزه‌های دینی آگاه شوند.

استاد حوزه بی‌نیاز کردن افراد نیازمند را وظیفه مسئولان دانست و بیان داشت: مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نسل جوان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا در آینده نزدیک شاهد رفع مشکلات و آماده‌سازی بسترهای مورد نیاز برای ظهور امام زمان(ع) باشیم.

مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه مردم و ولایت فقیه به عنوان دو رکن اصلی انقلاب پیوند نزدیکی با یکدیگر دارند، تاکید کرد: دشمن تضعیف این رابطه را هدف گرفته و در مسیر رسیدن به این هدف از داشته‌های مختلف خود استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری خرم‌آبادی با بیان اینکه اتحاد و انسجام ملت یکی از علت‌های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود، یاد آور شد:‌ انقلاب اسلامی اهداف مشخصی دارد و برای رسیدن به این اهداف ملت باید اتحاد خود را حفظ کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از ویژگی‌های رفتاری امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود:‌ ایشان با تکیه بر وعده‌های الهی توانستند از ظرفیت‌های مردم انقلابی استفاده کرده و مقابل قدرت‌های مختلف ظالم به پیروزی برسند.

استاد حوزه بیان داشت:  مردم و ولایت فقیه به عنوان دو رکن اصلی انقلاب پیوند نزدیکی با یکدیگر دارند و دشمن تضعیف این رابطه را هدف گرفته و در مسیر رسیدن به این هدف از داشته‌های مختلف خود استفاده می‌کند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha