شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسات درس تاریخ اسلامی در کلیسایی در انگلستان

حوزه/کلیسای قلب مقدس در شهر راچستر، با برگزاری کلاس‌های اسلام‌شناسی و تاریخ اسلام، قصد دارد آگاهی مردم را درباره دین اسلام ارتقاء دهد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از wxxinews، کلیسایی در شهر راچستر، یکی از شهرهای بزرگ ایالت نیویورک در آمریکا، با برگزاری کلاس‌های اسلام‌شناسی و تاریخ اسلام، مردم این شهر را به یادگیری بیشتر درباره دین اسلام تشویق می‌کند.

دکتر جوزف کلی، استاد دانشگاه مطالعات مذهبی در دانشگاه، مدرس کلاس‌های اسلام‌شناسی در کلیسای قلب مقدس در راچستر است. وی که پیش از این کلاس‌های مشابهی در دیگر کلیساها برگزار کرده با اعتقاد به اینکه این کلاس‌ها تاثیرات مثبتی داشته‌اند می‌گوید: ما تقریبا در هر کلیسا نزدیک به 80 شرکت کننده داشتیم و بسیار هیجان انگیز بود. زیرا مردم در آغاز ساکت بوده و مایل به پرسیدن سئوالاتشان نبودند اما در پایان کلاس‌ها آن‌ها احساس راحتی بیشتری می‌کردند و به راحتی پاسخ پرسش‌هایشان را درباره اعتقادات دین اسلام جویا می‌شدند.

پوشش خبری رسانه‌ها مختص افراط‌گرایان است

وی درباره افراط‌گرایی در ادیان مختلف نیز می‌گوید: در هر مذهبی گروه‌های افراط‌گرا و تندرو وجود دارند. در سنت‌های یهودی افراط‌گرایانی داریم و مسیحیان نیز افراد تندرویی را دارند، و می‌پذیریم که سنت اسلامی نیز شاهد افراط‌گرایی بوده است. اما این افراد درصد بسیار کمی از پیروان اسلام را تشکیل می‌دهند و متاسفانه رسانه‌ها نیز تنها این افراد را تحت پوشش خبری قرار می‌دهند.

این جلسات دینی به صورت رایگان و عمومی قرار است در بعد از ظهر روزهای چهارشنه 22 فوریه، شنبه 25 فوریه و 1 مارس برگزار شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امین IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
    0 0
    آخر راچستر برای آمریکا است یا انگلستان. تضاد در عنوان و مطلب وجود دارد !!!!!!!!