پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، گفت: در فاطمیه سال ۹۵ بالغ بر ۱۵۱۳ نفر از مبلغان به نقاط مختلف استان خراسان رضوی اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی، با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با تأکید بر ضرورت برگزاری مراسمات عزاداری در این ایام، اظهار داشت: ایام فاطمیه، پرچم سرفراز و ماندگار حضور زن طراز مکتب اهل بیت(ع)، در اشک و عشق ایرانیان دین مدار است.

وی افزود: فرصت عزاداری روزهای شهادت بانوی بزرگ جهان اسلام، فرصتی برای آموختن ارزش ها و هنجارهای دینی در عرصه بانوان و خانواده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، گفت: نقش های متنوع مادرانه، دخترانه و همسرانه فاطمه زهرا(س) در تاریخ اسلام، در محافل فاطمی این دهه در بیان عالمان و خطبا و اشعار ذاکران و شاعران ارائه می شود.

این فعال فرهنگی، با اشاره به اعزام مبلّغ به محافل و مجالس ایام فاطمیه ابراز کرد: مبلّغان و مبلّغات فعال در فاطمیه سال 95 در استان خراسان رضوی بالغ بر 1513 نفر هستند که توسط ادارات شهرستان های سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی اعزام و توزیع شده اند.

وی افزود: از این مجموع 900 نفر در قالب طرح استقرار و هجرت در روستاها و شهرهای کوچک به طور دائم در مناطق تبلیغی حضور دارند و 420 برادر روحانی و 193 خواهر مبلّغه بدین مناسبت اعزام شده اند .

حجت الاسلام مرویان حسینی خاطر نشان کرد: روستاهای بزرگ، شهرستان ها، مناطق تلفیقی برادران و خواهران شیعه و سنی، شهرهای مرزی، حاشیه شهر مشهد و 6 استان همجوار مناطق تبلیغی در فاطمیه 95 می باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: عزیزان مبلّغ در مساجد، حسینیه ها، هیئات مذهبی، مدارس آموزش و پرورش، مجالس خانگی و محافل عمومی، حداقل پنج روز به بیان سیره و سبک زندگی فاطمی، تبیین ارزش های اخلاقی- اجتماعی مورد تأکید فاطمه زهرا سلام الله علیها می پردازند.

حجت الاسلام مرویان حسینی تصریح کرد: حجاب و عفاف، تربیت فرزند، دفاع از امامت و ولایت، جایگاه ارزش زن در فرهنگ اسلامی و رسالت های ویژه بانوان در اخلاق مداری نکاتی است که مورد تأکید مبلّغان می باشد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری اجتماع عظیم عزاداران فاطمی افزود: در روز شهادت حضرت فاطمه که 5 شنبه 12 اسفند مصادف با سوم جمادی الثانی که تعطیل رسمی است، در همه شهرستان های استان خراسان اجتماع عظیم عزاداری فاطمی با حضور همه دلدادگان به مکتب اهل بیت (ع) برقرار است که از سخنرانی خطبا و مداحی ذاکران بهره مند می شویم و در مشهد مقدس نیز از میدان شهدا، خیل عظیم عزاداران همچون سال های قبل در قالب دسته های عزاداری و هیئت های سینه زنی جهت عرض تسلیت به محضر امام ثامن الحجج(ع) مشرّف شده و از سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس بهره خواهیم برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha