جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار مدیر حوزه خراسان با آیت الله اشرفی شاهرودی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به برخی فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و آموزشی، از در دست اقدام بودن طرح تقویت دروس خارج و ایجاد حلقه های فقاهتی و اجتهادی و ساماندهی فعالیت های قرآنی و حدیثی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در نشستی با آیت الله اشرفی شاهرودی که با حضور دبیر شورای عالی حوزه خراسان برگزار شد، ضمن تشکر از این استاد دروس خارج نسبت به نگاه خرسندانه به اقدام اخیری که درباره مدرسه علمیه آیت الله العظمی خوئی(ره) انجام شده است، هدف از این اقدام را خدمت و فعال تر شدن این مدرسه خواند و ابراز کرد: باید وحدت و یکپارچگی در حوزه علمیه با وجود سلیقه های مختلف حفظ شود و تنها خط قرمز نظام اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان به دنبال حفظ وحدت و اجرای برنامه هایی در راستای احیای جایگاه حوزه  است، اظهار کرد: مجتهدپروری اصل الاصول حوزه است و به روز کردن اجتهاد با وحود سایر علوم و برنامه ها مانند علوم عقلی و ارتقای سطح آگاهی سیاسی نیز در همین راستا می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه علمایی که در حوزه علمیه خراسان حضور دارند، افرادی آگاه به زمان هستند، تصریح کرد:  اساتید حوزه علمیه مشهد انقلابی اند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، حوزه ای که انقلاب را ایجاد کرده است، تداوم دهنده آن نیز باید باشد.

وی در ادامه نسبت به فعالیت های تحولی و انقلابی حوزه علمیه خراسان، گفت: مجموعه دبیرخانه شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان باانگیزه و برنامه و به صورت جهادی فعالیت می کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به برخی فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و آموزشی، از در دست اقدام بودن طرح تقویت دروس خارج و ایجاد حلقه های فقاهتی و اجتهادی و ساماندهی فعالیت های قرآنی و حدیثی خبر داد.

وی درباره تبلیغ نیز گفت: ارائه محتوای مناسب با نیازهای جامعه، تربیت مربی و استاد تبلیغ و مبلغ، ایجاد مدرسه تخصصی در این عرصه از کارهایی است که در دست اقدام می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی همچنین به برگزاری همایش اخیر این حوزه با عنوان «فضای مجازی، اندیشه و عمل» و استقبال گسترده طلاب از این برنامه اشاره و خاطر نشان کرد: این کار که با حضور معاون تولید محتوای شورای عالی فضای مجازی کشور، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از کارشناسان و برنامه سازان رسانه و دو تن از روحانیون فعال در فضای مجازی برگزار شد، تا کنون در حوزه علمیه انجام نشده و بی نظیر بود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha