جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سیدان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان با تأکید بر وجود مستندات قطعی و اتفاق نظر بسیاری از علمای مذاهب در مورد شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: حفظ وحدت اسلامی و حفظ کیان و عقاید شیعی باید به صورت توامان محقق شود، اما نباید به بهانه وحدت، حقایق را بازگو نکرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سیدان در دیدار اعضای ستاد مردمی اجتماع عظیم عزاداران فاطمی ابراز کرد: مسلمانان باید راه حق را از راه باطل بازشناسند که جریان حضرت زهرا (س) و سیره ایشان در این زمینه بسیار روشنگر و تأثیرگذار است.

وی با بیان این که نشر مکتب اهل بیت (ع) و حفاظت از آن از وظایف حوزه های علمیه و مبلّغان است، گفت: برگزاری مراسم عزاداری می تواند نقش مهمی در تقویت عقاید، افکار، اخلاق و رفتار جامعه داشته باشد و جامعه را در مسیر صحیح هدایت کند.

 استاد حوزه علمیه خراسان افزود: انسان هر چه بیشتر در مکاتب، جوامع و امت های مختلف تعقل و اندیشه کند و اعتقادات آن ها را بررسی کند، به خوبی در می یابد که مکتب وحی و اهل بیت (ع) در جنبه های گوناگون از جمله اعتقادات، رفتارها و مسائل اجتماعی و فردی بی نظیر است.

وی در مورد نقش شعائر مکتبی در ترویج عقاید شیعی عنوان کرد: برای حفظ و گسترش مکتب تشیع باید ابعاد مختلف آن را به مردم بشناسانیم تا تعهد و دلبستگی پیروان به آن تثبیت و محکم شود.

آیت الله سیدان بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، روز غدیر، عاشورا، نیمه شعبان و شهادت حضرت زهرا (س) را از مهم ترین ایام مناسبتی برای برگزاری مراسم در جهت حفظ شعائر مذهبی برشمرد و افزود: برگزاری مراسم عزاداری و تقویت شعائر دینی می تواند جامعه را در تشخیص حقایق راهنمایی کند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت برخی مسائل در برگزاری مراسم عزاداری از جمله حفظ وحدت و یکپارچگی امت اسلام و پرهیز از ایجاد تفرقه، گفت: همواره این مسئله باید مد نظر مبلّغان باشد که مسلمانان دشمنان مشترکی دارند که برای نابودی اسلام دل به تفرقه امت اسلامی بسته اند.

استاد حوزه علمیه خراسان با تأکید بر وجود مستندات قطعی و اتفاق نظر بسیاری از علمای مذاهب در مورد شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: حفظ وحدت اسلامی و حفظ کیان و عقاید شیعی باید به صورت توامان محقق شود، اما نباید به بهانه وحدت، حقایق را بازگو نکرد.

وی اضافه کرد: تمام تلاش مسئولین برگزاری اجتماع فاطمی باید در جهت جمع میان برگزاری پرجوش و فوق العاده مراسم و جلوگیری از فعالیت های تنش زا قرار گیرد.

آیت الله سیدان در پایان عنوان کرد: مملکت ما فاطمی است و همه ما افتخار نوکری حضرت زهرا (س) را داریم و امیدوارم چنین اجتماعی در سایر شهرستان ها نیز شکل بگیرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محمد ذاکری، مسئول اجرائی ستاد مردمی اجتماع عظیم عزاداران فاطمی با بیان این که مراسم امسال، پنجمین اجتماع هیئات مذهبی و اقشار مختلف مردم در روز شهادت حضرت زهرا (س) است، اظهار کرد: این مراسم تبدیل به نماد و الگویی برای ترویج فرهنگ فاطمی و تقویت ارزش های دینی شده است.

وی اضافه کرد: جلسات متعددی با نهادها و تشکّل های مختلف دینی، شهری و انتظامی برای برگزاری مطلوب این اجتماع عظیم داشته ایم و سعی کرده ایم مسائل و چالش های برگزاری مراسم را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha