پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عکس

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان در کرسی آزاد اندیشی «خانواده در حصار فضای مجازی» یکی از آسیب های فضای مجازی را مدیریت اوقات کاربران دانست و گفت: کاربران شبکه های اجتماعی در فضای مجازی نیازمند سواد رسانه ای هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، مریم حاجی اسماعیلی مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان در کرسی آزاد اندیشی«خانواده در حصار فضای مجازی» در جمع طلاب این مدرسه علمیه یکی از توصیه های رهبر معظم انقلاب در مورد خطرات فضای مجازی را یادآور شد و گفت: فضای مجازی حقیقتا قتلگاه نوجوانان و جوانان و منطقه عظیمی از آن دست دشمن است و باید آن را از فضای مجازی برانیم.

وی تصریح کرد: در عصر حاضر با وجود فضای مجازی، مرزهای جغرافیایی برای کسب علم محدود شده و شبکه های اجتماعی و مجازی، اوقات ما را مدیریت می کنند و این فضا، همه مرزها را در نوردیده و حصاری برای اذهان و افکار ما شده اند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان ادامه داد: کاربران فضای مجازی برای رهایی از این حصار و بازگشت به خانواده، نیاز به برنامه ریزی دقیق و بالا بردن سواد رسانه ای دارند.

حاجی اسماعیلی بیان کرد: آشنایی با آسیب های این فضا و گوشی های همراه که زندگی ما توسط بیگانگان رصد می شود از دیگر راه های رهایی از این حصار می باشد .

وی در ادامه به بحث استفاده از اینترنت و مخصوصا تلگرام در میان جوانان پرداخت و در این مورد طلاب سؤالاتی را مطرح کردند که با داوری خانم حاج اسماعیلی به راهکارهایی در این زمینه ارائه شد.

عبدالله مروتی، مسئول بسیج رسانه اردکان  نیز در این کرسی آزاد اندیشی به تعریف خانواده و فضای مجازی پرداخت و رابطه فضای مجازی با فضای سایبری را عموم و خصوص مطلق بیان کرد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها خطر جنگ نرم و فرهنگی دشمن را هشدار داده اند که دشمن برای نابودی اسلام و ایران با این روش نقشه های شومی در سر دارد.

استاد این کرسی آزاد اندیشی تأکید کرد: بانوان طلبه و مبلغان می بایست با اطلاع از آسیب های فضای مجازی، خانواده ها و مخاطبان خود را نسبت به میزان مصرف فضای مجازی آگاه کنند.

 

انتهای پیام / 313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha